Klacht Redcoon Benelux B.V.: Redcoon negeert consumentenrecht Europa

JD

Via Redcoon heb ik een Nokia 925 gekocht juli 2013. Met een reparatiegarantie contract.
Het toestel is in februari 2014 drie weken ter reparatie via Redcoon naar Dynafix gestuurd. Na 3 weken kreeg ik het toestel terug. Zelfde klachten. Redcoon liet het me weer terugsturen. Het toestel is nu weer 3 weken weg. Totaal 7 weken nu. Commentaar: wij verstrekken geen leentoestel, het europese consumentenrecht interesseert ons niet (staat zwart op wit). Redcoon is: niets daar kopen! Service:nul.
Dynafix de standaard reparatieservice vraagt voorzorgsmaatregelen! (eerder een Iphone S5 laten repareren; kreeg die terug omdat gerepareerd volgens Dynafix elders. Oorzaak na foto's: ze hadden de screenbeschermfolie niet verwijderd; na veel gedoe uiteindelijk een nieuw toestel via Apple. Mijn advies: stuur je iets op naar Dynafix, maak dan vooraf foto's; anders krijg je te horen dat het toestel beschadigd is; en doe het aangetekend! Dynafix is een onbetrouwbare reparatieservice.)

Gewoon vakkundig repareren, of geld terug.

Redcoon Benelux B.V.
    Geachte JLM Derkx,Hartelijk dank voor uw bericht. Uw mening over en ervaringen met redcoon zijn erg belangrijk voor ons! Het is altijd vervelend wanneer een artikel een defect vertoond. Omdat het repaircenter geen klacht heeft kunnen constateren aan uw toestel, heeft u dit op 20 maart bij ons gemeld en het toestel opnieuw naar ons opgestuurd. Uw toestel is op 25 maart doorgestuurd naar het extern repaircenter waar het momenteel nog in behandeling is. Gemiddeld neemt een reparatie drie weken in beslag. Wij zullen u direct per e-mail op de hoogte brengen als het apparaat weer bij ons terug is en naar u retour verzonden zal worden.Met vriendelijke groet,Saskia namens het redcoon webcare team
    JD
    Mijn telefoon (zakelijk en particulier van belang - Freelancer-) ben ik nu al 8 weken kwijt. Redcoon gaat gewoon niet in op: of een leentoestel, of geld terug. Ze blijven negeren en zogenaamd repareren. Volgens Redcoon hoor ik dus pas (misschien) iets over 9-10 weken. En dat terwijl ik een Garantieplan product heb aangeschaft bij de koop. Mijn mening over Redcoon over betrouwbaarheid lijkt me nu wel duidelijk. Niet waarmaken, overbodig garantieplan product, etc.
    JD
    Redcoon blijft met dovemans oren herhalen dat het vervelend is en doet verder niets. De houding is klant onvriendelijk en respectloos. Redcoon blijft aangeven dat ze niet aan leentoestellen doet. Inmiddels ben ik het toestel (met 5 dagen ertussen) al weer 11 weken kwijt. En dat terwijl ik een duur Redcoon garantiecontract heb!! Waardeloos.
    Redcoon hoort bij de malafide organisaties/webwinkels. Onze organisatie doet veel met webwinkels. Koop niets bij Redcoon!

Ook een klacht indienen over Redcoon Benelux B.V.?