Klacht Redcoon Benelux B.V.: smart tv zonder smartfuncties

Judith68

8 april j.l. heb ik een aankoop gedaan via kieskeurig.nl bij redcoon.nl. Van beide heb ik een aankoopbevestiging.
Het gaat om een samsung televisie model UE40F7000. Nu wilden wij deze week de smartfuncties (zoals apps, delen foto’s/video’s etc) instellen en nu blijkt na contact met samsung vandaag dat ons televisie een hongaars model is waardoor wij geen apps kunnen instellen en dus het grootste smartgedeelte niet gebruikt kan worden.

Op de factuur van Redcoon staat dat het om een EU model gaat, lijkt me geen probleem, daar valt NL immers onder. Verder naar beneden op staat bij dit model dat er mogelijk niet 100% gebruik gemaakt kan worden van de smartfuncties.Naar nu blijkt bijna 100% niet.
We kunnen geen gebruik maken van de smartfuncties van de televisie omdat we geen nl's samsung account kunnen aanmaken op de tv. Vooralsnog krijg ik geen antwoord op de mail zoals bovenstaand gestuurd naar Redcoon. Kieskeurig lijkt nu geen partner meer en verwijst me door.....

Graag oplossing in aanpassing software tv en anders ontbinding koop wegens niet leveren product zoals aangegeven op site.

Redcoon Benelux B.V.
    Beste Judith van Schaik,Hartelijk dank voor je bericht. Je mening over en ervaringen met redcoon zijn erg belangrijk voor ons! Helaas kunnen wij niet ingaan op je verzoek. Alle artikelen die redcoon verkoopt zijn geschikt voor de Nederlandse markt. Vanzelfsprekend zijn EU-modellen geschikt voor gebruik in Nederland en België. De garantieperiode is, zoals wettelijk voorgeschreven, minimaal twee jaar. EU-modellen hebben niet altijd een Nederlandstalige handleiding en eventueel display. Daarnaast worden bepaalde specifieke functies voor de Nederlandse of Belgische markt mogelijk niet (volledig) ondersteund. Zo zijn EU-modellen niet gecertificeerd voor de CI+-insteekmodule van de kabelaanbieders Ziggo, UPC, Delta en Caiway.De smart functie werkt mogelijk niet 100% zoals aangegeven op de website, dit betekend dat het mogelijk is dat bepaalde Nederlandse apps niet werken op dit toestel.Als je een aankoop doet bij redcoon, krijg je 14 kalenderdagen bedenktijd. De bedenktijd begint op de dag nadat je order is geleverd. Deze periode geeft je de mogelijkheid het product te bekijken en de tijd om na te denken of je de order wilt houden of retourneren. Helaas is jouw bedenktijd inmiddels verstreken en kunnen wij het artikel niet meer retour nemen.Met vriendelijke groet,Saskia
    namens het redcoon webcare team
    Judith68
    Geachte team van Redcoon,
    Het gaat er hier niet om dat de televisie niet goed is, integendeel, en dat is nou juist de reden dat wij buiten de 14 dagen tijd hebben gereageerd. De tv werkte goed en wij hebben natuurlijk eerst zelf geprobeerd om via een samsungaccount de apps in te stellen. Toen wij een afspraak met de helpdesk hadden omdat we er zelf niet uit kwamen, bleek het een hongaars model hebben waarbij we geen nl's account kunnen aanmaken en zaten we al buiten de 14 dagen.

Ook een klacht indienen over Redcoon Benelux B.V.?