Klacht Redcoon Benelux B.V.: uitblijven levering ondanks herhaalde toezegging

KV

Op 9 december 2013 heb ik bij Redcoon een receiver set van Onkyo besteld en betaald. Levering binnen 5 dagen, aldus de website van Redcoon. Mooi, want de receiver zou een kerstkado zijn. Helaas, tot op heden, 13 januari 2014, nog steeds geen levering, ondanks eindeloze en herhaalde toezeggingen via de mail en de chat dat de levering er over een x-aantal dagen zou zijn. Steeds weer hetzelfde excuus: "Destijds scherp geprijsd en daarom 'tijdelijk' uitverkocht". Opvallend, want de receiver set wordt nog wel steeds aangeboden op de website. Het antwoord van Redcoon op de opmerking dat het belachelijk is om klanten vooruit te laten betalen om ze vervolgens weken op hun spullen te laten wachten: "Dan annuleert u de bestelling toch." Zucht, had ik maar geluisterd naar al die negatieve berichten over Redcoon...

Ik wil de set op korte termijn en de bestelling zeker niet annuleren. Het was een goede aanbieding en daar wil ik Redcoon aan houden. Hangende de telkens opschuivende levertijd acht ik het redelijk dat ik mijn geld terug gestort krijg, of anderszins een tegemoetkoming krijg.

Redcoon Benelux B.V.
    Beste KV,Hartelijk dank voor je bericht. Je mening over en ervaringen met redcoon zijn erg belangrijk voor ons! Het is inderdaad erg vervelend wanneer de levertijd van je bestelling wordt uitgesteld.
    Wij geven indicatieve levertijden aan op onze website. Uiteraard proberen wij de levertijden zo realistisch mogelijk weer te geven om zo teleurstelling te voorkomen. Wanneer een artikel niet op voorraad is, bestellen wij dit product bij de leverancier.
    Er wordt dan een datum afgesproken waarop de nieuwe voorraad verwacht wordt, deze datum wordt ook aan u als consument gecommuniceerd.
    Het kan helaas voorkomen dat een leverancier deze datum niet kan waarmaken wegens diversen mogelijke redenen. Bijvoorbeeld wanneer de vraag groter is dan het aanbod. Helaas heeft de leverancier de levertijd in jouw geval uitgesteld. Wij zullen navraag doen of er inmiddels al meer bekend is over de verwachte binnenkomst vanuit de leverancier. Met vriendelijke groet, Saskia
    Namens het redcoon Webcare-Team
    KV
    Bij de bestelling op 9 december was de indicatieve levertijd 5 dagen. Dat levertijden realistisch zijn kan ik dus niet beamen. Verder was de laatste toezegging van Redcoon levering op 16-01-2014. Zonder nader bericht is de levering tot op heden uitgebleven. De zoveelste keer dat ik word afgescheept met valse beloftes. Zeg dan dat jullie geen idee hebben wanneer de levering komt of zeg gewoon dat het nog weken/maanden kan duren. Dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben.
    Redcoon Benelux B.V.
    Beste KV,Helaas heeft de leverancier de vooraf doorgegeven datum helaas niet kunnen halen. Mocht je de levertijd te lang vinden duren dan heb je altijd de mogelijkheid om te kijken naar een eventueel alternatief. Met vriendelijke groet, Saskia
    Namens het redcoon Webcare-Team
    KV
    Inmiddels heb ik Redcoon een alternatief voorgesteld. Ze hebben deze in behandeling genomen en zullen mij daar vandaag (30-01-2014) over berichten. Reeds op voorhand kan ik berichten dat ik bij acceptatie van het alternatief in ieder geval tevreden ben. Nog even afwachten dus.