Opgelost door Reed Business: Onbevredigend antwoord op eerdere klacht

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 277074
Gebruiker
M.J.
Datum
1 reactie

Details

Klacht

De reactie die jullie op mijn klacht geven is zeer teleurstellend. Alsof er niemand met verstand bij jullie werkt. Ik wil reageren op jullie bericht.
"De Wet van Dam geldt voor consumentenuitgaven, Trekker is een vakblad maar we hebben voor u al een uitzondering gemaakt.
Volgens de wet Van Dam geldt een opzegtermijn van één maand, waarbij het abonnement na 3 maanden beëindigd kan worden, uw abonnement hebben wij dan ook per editie 351 stopgezet. U ontvangt deze editie rond 28-11-2017. Dit is ook aan u bevestigd per brief, het is niet mogelijk om deze na 1 maand stop te zetten. Er is ook een creditnota naar u gestuurd van Euro 112,51, deze kunt u in mindering brengen op de debetfactuur."

Ten eerste heb ik het blad als particulier dus maakt het niet uit of het een vakblad is of niet. Ten tweede zegt de wet van dam dat de opzegtermijn 1 maand is voor bladen die 1 keer per maand verschijnen zoals bij Trekker het geval is, verschijnt hij minder vaak dan geld maximaal 3 maanden opzegtermijn. (is hier niet het geval dus). Als laatste wordt het abonnement per jaar automatisch verlengd en niet per drie maanden. Om voorgaande redenen hebben jullie het recht niet om mij nog 3 maanden te laten betalen terwijl er 1 maand opzegtermijn geld. Dit wordt overal op internet bevestigd en ik snap dan ook niet waarom jullie niet een goed antwoord kunnen geven hierop.

Ik vraag jullie daarom om met een oplossing te komen, of een uitleg waarom mijn beredenering niet klopt inclusief onderbouwing vanuit de wetgeving.

Gewenste oplossing

Niet betalen voor de nummers waarvoor ik wettelijk gezien niet voor hoeft te betalen
Geboden oplossing
Directe stopzetting abonnement is de oplossing. Echter verbaast het mij dat jullie zeggen dat het geen maandblad is terwijl in de colofon echt vermeld staat dat het een maandblad is en ik ook voor 12 nummers betaal in een jaar.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Reed Business hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Reed Business
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte meneer De Jager,

    Trekker verschijnt 11x per jaar, dus niet maandelijks.
    We zullen echter een uitzondering voor u maken en het abonnement per direct stopzetten.

    Met vriendelijke groet,

    Klantenservice Trekker

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Reed Business?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen