Klacht Regenboog Apotheek: Klant wordt niet serieus genomen

Klachtnummer
# 197649
Gebruiker
Dave84
Datum
5 reacties

Details

Klacht

Ik ben patient en gebruik ADHD medicatie, de Regenboogapotheek levert een aantal jaren nu. Al meerdere keren is de levering mis gegaan, steeds weer met een andere smoes. Als ik de verantwoordelijke aan de lijn wil hebben wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd. Ook zo nu vandaag weer, geen medicijnen. Ik moet dan soms een week zonder mijn medicatie doen en dit heeft een enorme weerslag op mijn gezondheid.
Het lijkt wel of de Regenboogapotheek daar niets om geeft.
Zelfs een excuus kan er niet vanaf. Zonder namen te noemen is de organisatie:
- Niet transparant
- Totaal niet klant en patientgericht
- Niet in staat om de verantwoordelijkheid op te zich te nemen voor de patientenzorg in Nederland

Ik vind het vervelend dat ik een klacht moet indienen om de noodbel te luiden, maar op deze manier te werk gaan dat kan echt niet!

Gewenste oplossing

1 persoon waarmee ik contact kan hebben, die weet waar die over praat en ook de klant serieus kan nemen. Vervolgens ook weer niet in de verdediging schieten en weer geen passende oplossing kunnen brengen.
Ik zit nu sowieso weer zonder medicatie en ga een week tegemoet dat ik op mijn tenem moet lopen.

De medicatie zsm leveren!

5 reacties

  1. Auteur
    Regenboog Apotheek
    Datum
    Goedemiddag,

    De leveringen zijn gestaakt omdat u uw factuur niet betaald heeft.
    De deadline van de factuur verliep 31-8-2016. De deadline van de betalingsherinnering verliep 30-9-2016.
    De facturen zijn inmiddels overgedragen aan het incassobureau.
    Indien u de factuur betaalt aan het CIB en het betalingsbewijs opstuurt naar dupon@regenboogapotheek.nl zult u weer medicatie ontvangen.

    met vriendelijke groet,

    JP Dupon
  2. Auteur
    Dave84
    Datum
    Beste heer Dupon,

    1. Ik heb nooit incasso's ontvangen. Wel naar het goede adres gestuurd? Ik woon op Duitslandlaan 21, De Lier
    2. U heeft berichtgeving van Bewuzt genegeerd waarin zij aangaven dat alleen 2,5 mg vergoed wordt. Simpele aanpassing van de receptuur had al genoeg geweest om mijn medicijnen weer vegoed te laten worden.
    3. Ik ben niet schriftelijk maar ook niet via de mail op de hoogte gesteld van incasso's of het feit dat de medicijnen niet vergoed zouden worden.
  3. Auteur
    Dave84
    Datum
    Ik hoor graag hoe u, samen met Bewuzt dit probleem gaat oplossen. De rekeningen kunnen al betaald worden door een aanpassing in de receptuur.
    In geen mogelijkheid kan de verantwoording op mij gelegd worden. Met vriendelijke groet,

    Marloes van Hattem
  4. Auteur
    Regenboog Apotheek
    Datum
    Goedenavond,

    1. We zullen nagaan of de factuur naar het juiste adres is verzonden. Indien dit niet het geval is zult u de factuur alsnog opgestuurd krijgen, uiteraard zonder additionele kosten.
    2. Hetgeen u voorstelt is fraude en is strafbaar. Uw arts kan het recept aanpassen en u had dit zodoende bij uw arts aan moeten geven.
    3. Op de zakjes staat vermeld welke medicatie er wel/niet vergoed wordt. U dient alle informatie die u krijgt bij de medicatie tot u te nemen alvorens u medicijnen gebruikt.

    Wij zullen geen contact opnemen met Bewuzt aangezien uw medicatie onverzekerde zorg betreft.
    De verantwoordelijkheid van de recepten ligt bij u en tenslotte zullen wij pas weer medicatie verzenden als de factuur voldaan is.

    met vriendelijke groet,

    JP Dupon
  5. Auteur
    Dave84
    Datum
    Beste heer Dupon,

    1. Fijn dat u dat gaat uitzoeken. En u zal erachter komen dat u de incasso's naar een verkeerd adres heeft verzonden.
    2. Ik weet niet hoe dat precies gaat met recepturen, wat ik wel weet is dat u mij daarvan op de hoogte had moeten stellen dat het niet meer vergoed were. Dit heeft u niet gedaan. Moet ik nu betalen voor uw fouten?
    3. Het staat helemaal niet op de zakjes van de medicijnen dat het wel of niet vergoed wordt.

    Met vriendelijke groet,

    Marloes van Hattem

Ook een klacht indienen over Regenboog Apotheek?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen