Klacht Reggefiber: Geen aansluiting in de woning op de aanwezige glasvezelkabel

RiesW

Al sedert juli 2019 hebben wij een KPN abonnement aangevraagd. Daarbij hebben wij ook aangegeven (ook bij reggefiber) dat er in de meterkast een aansluit kastje voor de glasvezel diende te komen. 28 oktober zou alles gerealiseerd zijn. Wat op zich al erg lang was aangezien KPN binnen 8 dagen zou aansluiten. Vele telefoontjes naar de aannemer, KPN en naar KPN teleservices (reggefiber), vele malen van het kastje naar de muur gestuurd. 5 verschillende redenen gehoord voor de vertraging. Maar nog steeds geen aansluiting en geen afspraak voor de komst van een monteur. Geen TV en geen internet. De glasvezel is bij ons in de meterkast aanwezig en op het centrale punt aangesloten. Echter voor het kastje komt men niet en men meldt dit ook niet gereed bij KPN. In de straat (vrije kavels) zijn diverse woningen nog in aanbouw. Daar dienen de kabels nog te worden aangelegd. We krijgen signalen dat de onderaannemer van reggefiber gaat wachten tot januari 2020 om iedereen gelijk aan te sluiten. Iets wat wij niet acceptabel vinden aangezien sommige woningen zelfs pas eind volgend jaar gereed zijn. En wij wonen hier immers al en de kabel is bij ons aanwezig. Ons vertrouwen in KPN is inmiddels behoorlijk beschaamd.

Aansluiting regelen op de glasvezelkabel zodat wij internet en TV hebben.

Reggefiber
    Geachte heer/mevrouw Ten Hertog,

Bedankt voor uw bericht.

Mijn collega Tom heeft u vandaag een e-mail gestuurd dat de combi-aannemer nog niet gereed is hier en dat er steigers op de aangraafroute staan, waardoor de glasvezelaansluiting op dit moment helaas nog niet gerealiseerd kan worden.

Zodra de gereedmelding van de combi-aannemer binnen is en de steigers hier weg zijn neemt onze uitvoering contact met u op om een afspraak in te plannen om de aansluiting gerealiseerd te krijgen.

Mijn excuses voor het ongemak.

Tamara
    KPNNetwerkNL Klachten
    RiesW
    Deze oplossing heb ik al eerder gehoord en is onze optiek geen oplossing. De bouwer is al reeds afgelopen zomer klaar. De aannemer heeft ook contact gehad met de combi-aannemer van reggefiber (van der heuvel). Deze gaf aan bekend te zijn met het gegeven dat de kabel er bij ons al lag en zou ook (zonder afspraak) bij ons aan de deur zijn geweest om het kastje aan te sluiten en vervolgens gereed te melden. Wederom hebben zij 3 weken geleden bij de aannemer aangegeven contact net ons op te nemen om binnen 2 weken het kastje aan te sluiten. Nu ineens het verhaal dat de kabels niet zijn aangesloten is dus bijzonder en zou dan ook wel bij de aannemer bekend zijn geweest. In hetzelfde project zijn andere woningen ( 2 huizen verder) die wel zijn aangesloten waar (net als bij ons) de kabel ook al was getrokken. Ook de eerdere reacties van de combi-aannemer bevestigen dit. Ondanks de toezegging heeft de combi aannemer nog niets van zich laten horen. Alles elkaar geeft een heel slecht en onzorgvuldig handelen aan.
    Reggefiber
    Geachte heer/mevrouw ten Hertog,

Ik snap uw punt, maar helaas kunnen wij ons antwoord geen andere wending geven, hoe graag we dit ook willen.

Onze uitvoering kan helaas pas aan het werk zodra de combiaannemer de werkzaamheden heeft uitgevoerd en dit ook daadwerkelijk heeft gereed gemeld. Zolang dit niet het geval is, kunnen wij helaas nog niet aan de slag. Het kan zijn dat de kabel (en eventueel de aansluiting) in de woning al gereed zijn, maar dat er aan de andere kant van de lijn nog werk moet worden verricht. Zodra de combiaannemer de werkzaamheden gereed heeft gemeld en de steigers op locatie weg zijn, zal het werk voor uw adres worden ingepland.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vincent
    KPNNetwerkNL Klachten

Geen oplossing aangeboden

Ook een klacht indienen over Reggefiber?