Opgelost door Reggefiber: niet functionerende aansluiting op glasvezelkabel

Ron Koek

In jan/feb 2012 is mijn woning aangesloten op de glasvezelkabel. Het modem bleek niet te functioneren door een kabelbreuk op ca. 68m afstand. Door de vorst kon de 'kabelploeg' dit niet direct verhelpen. Op 23 mrt bericht Reggefiber, dat ze de aannemer opdracht hadden gegeven om contact op te nemen en de FTU af te monteren. De aannemer meldde telefonisch dat zodra de breuk was hersteld hij mijn aansluiting opnieuw zou controleren. Toen op 6 jun. nog niets was gebeurd heb ik Reggefiber opnieuw (tevergeefs gebeld en ) gemaild. Op 14 jun. mailde ik een herinnering. Op 15 jun kwam het bericht dat de juiste persoon was gevonden en mij spoedig zou bellen. Op 21 jun maar weer gemaild dat ik nog steeds niet was gebeld. Op 28 jun heb ik gemaild het nu genoeg te vinden en Reggefiber gesommeerd het vóór 15 jul. in orde te maken en aangegeven dat ik mijn toestemming (om de aansluiting in mijn woning te maken) na de datum intrek en het modem en kabel uit/van mijn eigendom/terrein zal verwijderen.

Zorgen dat de aansluiting goed functionerend wordt opgeleverd of als dat niet lukt wordt vervangen of verwijderd.

Reggefiber is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ron Koek
    Uiteindelijk heeft Reggefiber de aansluiting weten te activeren met een suboptimale oplossing. Een nieuwe kabel trekken naar de juiste verdeelkast vonden ze echter te kostbaar. Nota bene een fout (kabelbreuk) van de door Reggefiber zelf ingehuurde kabelboer konden ze blijkbaar niet op deze partij verhalen.

Ron Koek

Ook een klacht indienen over Reggefiber?