Klacht Reggefiber: Slechte communicatie en geen glasvezel na 3 monteurs en het opentrekken van de stoep

RD

De eerste monteur heeft een verkeerde/geen schouw gedaan, vervolgens kwam hij niet opdagen bij de volgende afspraak en ondanks belofte van de servicedesk werdt er niet gebeld voor een status update. Bij de derde afspraak was de monteur grof en onbehouwen waardoor de onderburen dachten dat hij de hele tuin overhoop ging halen om de kabel te zoeken. Monteur kon weer richting huis.

De 2de monteur was gelukkig uiterst vriendelijk en voerde een schouw uit. Bij de vervolgafspraak belde hij netjes dat hij wat later was en kon aan de slag. In tegenstelling tot wat er op de tekening stond was er geen kabel aanwezig. Monteur kon weer naar huis. Ik moest bellen voor een civiele ploeg die de kabel vanuit de stoep onder de tuin door kon schieten naar de gevel.

De volgende week stond er onaangekondigd en onverwacht een civiele ploeg voor de deur zonder enige communicatie. Omdat dit onaangekondigd was konden wij niet blijven maar ze hebben op 3 plekken de stoep open getrokken en het laatste wat wij hoorden voordat wij weg moesten was: ‘’kabel ligt er niet en we kunnen het wel oplossen maar dat hoort eigenlijk niet zo’’.... ze zouden ons bellen met hoe nu verder. Uiteraard is er niet gebeld, ik krijg Reggefiber (NetwerkNL) al 2 dagen niet te pakken (15+ minuten wachttijd en het directe nummer van de afdeling ‘planning’ neemt niet op).

We zijn nu al maanden bezig en een stuk of 4 opgenomen vrije dagen en het lijkt er sterk op de Reggefiber/NetwerkNL geen flauw benul heeft hoe ze hun kerntaak, het uitrollen van glasvezel, moeten uitvoeren.

Duidelijkheid geven over de situatie en de glasvezel kabel vanuit de stoep, onder de tuin door schieten, en afmonteren via de gevel. Het liefst onder begeleiding van monteur 2 (Rachid), schijnbaar de enige communicatief capabele werknemer bij Reggefiber/NetwerkNL tot nu toe.

Bedankt voor uw bericht.

Het spijt me te horen dat er de nodige obstructies zijn en hierdoor de glasvezelaansluiting nog niet gereed is.

Ik heb direct een nieuw dossier voor u aangemaakt en deze doorgestuurd naar onze uitvoering met het verzoek ons te informeren wat hier precies aan de hand is en welke werkzaamheden hier precies uitgevoerd moeten worden. Wij hebben ook om een planning hierin gevraagd.

Voor nu wil ik u meegeven dat uw dossier onze aandacht heeft en dat wij ons best doen om zo spoedig mogelijk duidelijkheid te krijgen. Zodra wij meer weten, koppelen wij dit gelijk aan u terug.

Hi Tamara,

Bedankt voor je reactie, maar we zijn inmiddels weer een volle werkweek verder en ik heb niets meer vernomen.

Bedankt voor uw bericht.

Mijn oprechte excuses dat u geen bericht meer van ons heeft gehad.

Wij hebben helaas ook nog geen reactie gekregen vanuit de uitvoering. Ik heb er direct een bericht achteraan gestuurd om zo spoedig mogelijk duidelijkheid te geven omtrent de aansluiting op uw adres. Zodra ik hier een terugkoppeling op heb ontvangen informeer ik u hier uiteraard direct over.

Geachte heer Dijkhuizen,

Wij hebben zojuist van de uitvoering de terugkoppeling gekregen dat er contact met u is geweest en dat er vanmiddag een monteur langskomt om de situatie op te nemen.
    De uitvoering neemt hierna contact met u op om de situatie te bespreken en een afspraak in te plannen.

Geachte heer Dijkhuizen,

Wij hebben van de uitvoering het bericht gehad dat er voor aanstaande zaterdag 13-07 een afspraak ingepland staat. Wij vernemen graag van u of de afspraak naar wens is verlopen.

Hi Tamara,

Correct, in eerste instantie is er wederom een ploeg van VolkerWessels langsgekomen, zij hebben de stoep weer opengetrokken om te zoeken naar de kabel (ook al was dit enige tijd terug al een keer gedaan...) en zijn (ook) tot de conclusie gekomen dat er geen beschikbare kabel ligt ondanks dat deze wel zijn ingetekend. Wel was het weer jammer dat wederom (ondanks dat dit expliciet was aangegeven) ze 1: bij de verkeerde aanbelde en 2: direct weer in de tuin wilde kijken terwijl er al 3x is aangetoond dat daar niets ligt. Er is nu een afspraak gemaakt om a.s. Zaterdag een nieuwe kabel naar de erfgrens te brengen vanaf het distributiepunt. Hierna zal er als het goed is weer een afspraak gemaakt moeten worden om de kabel vanaf de erfgrens naar het opgangpunt te brengen onder de tuin door. Wij zijn benieuwd of het nu goed gaat verlopen.

Bedankt voor uw bericht.

Wij vernemen graag hoe de afspraak van morgen is verlopen, zodat wij hier opnieuw actie op kunnen ondernemen als dit nodig is.
    Wij gaan ervan uit en hopen met u mee dat de afspraak van morgen goed verloopt en dat de aansluiting snel werkend in de woning aanwezig zal zijn.

Hi Tamara,

Er zijn afgelopen Zaterdagochtend 2 mannen langs geweest van FiberOptic Services. Ze hebben in ieder geval de stoep open getrokken maar vreemd genoeg alleen aan de (van voren gezien) linkerkant, terwijl het appartement aan de rechterkant ligt. Hopen dat dit dus geen vergissing is geweest... wat er verder is gedaan weet ik niet, binnen een uur waren ze weer weg.

Ik heb de afgelopen 3 werkdagen niets meer vernomen van NetwerkNL om een vervolgafspraak te maken of überhaupt een statusupdate.

Bedankt voor uw bericht.

Ik zie in de opdracht staan dat de monteurs van afgelopen zaterdag onderzoek hebben gedaan naar de kabels welke hier aanwezig zijn. Deze situatie lijkt helaas niet te kloppen met de gegevens welke de monteurs hadden. Hierdoor dient er een stuk gegraven te worden om de kabel naar uw woning toe gelegd te krijgen. Onze uitvoering heeft hiervoor toestemming nodig van de bewoner van huisnummer 107, zij zijn bezig om dit te regelen.

Ik zal er direct een bericht achteraan sturen wanneer zij verwachten meer duidelijkheid hierover te hebben. Zodra ik een terugkoppeling heb gekregen zal ik u hier uiteraard over informeren.

Geachte heer Dijkhuizen,

Wij hebben van de uitvoering de terugkoppeling gekregen dat er met u is overlegd met betrekking tot de toestemming van de buren en ons wordt aangegeven dat u deze zelf zou regelen. Is dit inmiddels al gedaan? Graag vernemen wij van u of de onderburen toestemming geven voor de graafwerkzaamheden.

Reggefiber

Ook een klacht indienen over Reggefiber?