Klacht RegioBank: Regiobank handtekening op Tablet PC

omatjes

Vanaf september maken kantoren van regiobank gebruik van een Tablet PC. In de tablet PC worden handtekening van klanten opgeslagen. Als de tablet PC met daarin de handtekening van alle klanten zou worden gestolen, dan heeft de crimineel alle handtekeningen van klanten in zijn bezit.

Terug naar de handtekening op papier

omatjes
    Tot op heden komt er geen enkele reactie.
    Na 3 weken geen reactie
    RegioBank

Door een storing (besproken met Klachtenkompas c.q. De Consumentenbond) is het antwoord dat eerder was opgesteld helaas niet verzonden kunnen worden. Klachtenkompas zou u daarover per mail ook in kennis stellen.

Op de tablet die Zelfstandig Adviseurs van RegioBank gebruiken worden geen data opgeslagen. De tablet wordt slecht als communicatiemiddel gebruikt. Wat verzonden wordt, wordt wel bij RegioBank opgeslagen in bestanden die voldoen aan de regels gesteld door financiële autoriteiten en van toepassing op financiële instellingen.

RegioBank Utrecht

omatjes
Beste regiobank, Het is heel vervelend voor regiobank maar als ICT specialist weet ik dat uw reactie niet juist of niet compleet is. De tablet is van merk Samsung en werkt onder Android en om de handtekening te activeren moet er vooraf 4x een handtekening op de tablet worden geplaatst. Deze 4x handtekeningen dienen als controle of ter controle en worden wel degelijk op de Tablet opgeslagen. Deze 4x handtekeningen moeten exact gelijk zijn want anders werkt de controle APP/Software op de tablet niet en dan komt op het scherm een Fout/Error Melding "UW handtekening is niet juist" Op het moment dat de klant de volgende keer zijn handtekening zet dan wordt de handtekening gecontroleerd of vergeleken door de software op de tablet PC. Met andere woorden, pas op het moment als de handtekening op de tablet staat of wordt opgeslagen, kan die controle plaats vinden.

Ook een klacht indienen over RegioBank?