Klacht RegioBank: Vergoeding voor spaarrekening zonder betaalrekening bij Regiobank

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 603934
Gebruiker
Pianotoets
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Geachte mevrouw, mijnheer

De REGIOBANK gaat per 1 juli 2022 €2,75 per maand rekenen voor de spaarrekening bij deze bank in het geval dat er geen betaalrekening aldaar is afgesloten. Mag dat?

Bij voorbaat dank voor uw moeite.

Met vriendelijke groet, DickvdLecq

Gewenste oplossing

Via e-mail-reactie
Geboden oplossing
Een wollig nietszeggend antwoord dat voor mij geen oplossing biedt.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    RegioBank
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste meneer van der Lecq,

    Vervelend om te horen dat u een klacht heeft over Basis Bankieren. In dit bericht geef ik u meer uitleg.

    Waarom Basis Bankieren?
    Wij vinden het belangrijk om onze dienstverlening te blijven verbeteren. Daarom gaan we van losse betaal- en spaarproducten naar totaaloplossingen. Zo heeft u alle bankzaken onder één dak. En kunnen wij onze dienstverlening beter afstemmen op uw persoonlijke situatie.

    Met Basis Bankieren krijgt u alles wat u nodig heeft om te bankieren. Naast uw particuliere spaarrekening kunt u een betaalrekening openen. Uw Zelfstandig Adviseur vertelt u graag meer in een persoonlijk gesprek.

    Stijgende kosten
    De bank betaalt een rentevergoeding over een deel van het spaargeld dat bij de Europese Centrale Bank wordt gestald. Tot voor kort betaalde de bank deze kosten. Inmiddels zijn deze kosten zo enorm gestegen dat we genoodzaakt zijn een deel van die kosten door te berekenen aan de klant.

    Bent u het niet eens met de wijziging?
    Dan kunt u uw spaarrekening(en) voor 1 juli 2022 opzeggen. Dat vinden we natuurlijk erg jammer. Neem hiervoor contact op met uw Zelfstandig Adviseur.

    Meer informatie
    Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact op met uw Zelfstandig Adviseur.


Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over RegioBank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen