Klacht Regionaal Energiebeheer: Misleiding, puur om je energiecontract over te sluiten.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 517211
Gebruiker
tricksel
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Bellen ongevraagd "namens mijn energiemaatschappij", terwijl zij niet eens kunnen vertellen wat mijn energiemaatschappij is... Prijsgarantie, lagere prijs dan wat ik nu betaal, de hele rataplan wordt er bij gehaald. Nadat ik vraag mij niet meer terug te bellen en mijn gegevens te verwijderen word ik teruggebeld met als eerste melding "U snapt het geloof ik niet helemaal". Ongelofelijk! Afschieten dit soort misleidende oplichters.

De oplossing

Niet! Ik bepaal zelf wel waar ik mijn contract afsluit, en hoef al helemaal geen misleidende telefoontjes.

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
tricksel
Datum
Uiteindelijke oplossing
Het feit dat jullie medewerker zelfs zei dat "hij mijn gegevens helemaal niet kan verwijderen", roept "dat ik (dus ikzelf) het niet helemaal snap", nee, sorry. Ik ben absoluut niet tevreden. Jullie moeten je kapot schamen dat je op deze manier mensen benadert, en ze misleidt met dit soort praktijken. Aangezien Regionaal Energie Beheer niet kan vertellen waar mijn gegevens vandaan komen, heb ik hiervan ook melding gemaakt bij de Authoriteit Persoonsgegevens. Dit is namelijk in strijd met de AVG-regels. Ik raad aan iedereen aan om dit ook te doen om dit soort praktijken te stoppen. Men koopt je gegevens ergens -wat al niet mag-, men wil ze in eerste instantie niet verwijderen -wat óók niet mag- én men wil of kan niet vertellen waar ze je gegevens vandaan hebben. Moet ik nog zeggen dat dat óók niet mag?
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Regionaal Energiebeheer?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen