Klacht Regionaal Energiebeheer: Pas op voor dit bedrijf, misleiding!

Treb

Ook ik ben gebeld door Regionaal Energie Beheer (REB). De dame had goed nieuws voor mij, de tarieven konden flink omlaag! Helaas kwamen niet alle details overeen met de werkelijkheid en na wat doorvragen waren mijn gegevens (zogenaamd) verstrekt door Stedin en mijn ‘huidige’ energieleverancier had mij aangemeld voor de ‘prijs zekerheidsgarantie’ bij Regionaal Energie Beheer. Helaas voor REB was mijn ‘huidige’ energieleverancier al een tijdje niet meer mijn energieleverancier en klopte de tarieven niet waar de dame van REB het over had. Hierop heb ik het gesprek afgekapt en contact opgenomen met de betreffende energieleverancier. Ze wisten hier niets vanaf maar ze konden me wel vertellen dat ze vaker (ex)klanten aan de lijn krijgen met een vergelijkend verhaal waarbij een bedrijf zoals Regionaal Energie Beheer misleidende informatie blijkt te verstrekken. Hetzelfde gold voor de Stedin, ook deze delen geen gegevens met andere partijen zoals Regionaal Energie Beheer en ook Stedin krijgt vaker telefoontjes waaruit blijkt dat bedrijven zoals Regionaal Energie Beheer de naam van Stedin misbruiken. Hoe mijn gegevens dan wel bij REB zijn beland? Geen idee…

Samenvattend: Regionaal Energie Beheer probeert door misleiding je bij een andere energiemaatschappij onder te brengen. Gezien de andere reviews hebben ze niet het beste met je voor, maar bekommeren ze zich het meest om de (ik vermoed) provisie die ze willen opstrijken.

Niets. Dit is een waarschuwing voor andere mensen.

Treb
Regionaal Energiebeheer wil meer van mijn prive gegevens hebben om de klacht af te handelen. Dat gaat niet gebeuren!

Ook een klacht indienen over Regionaal Energiebeheer?