Klacht Regiotaxi Eemland: Dreigbrief aan klant, terwijl de fout bij Regiotaxi Eemland ligt.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 255837
Gebruiker
Fred Boer
Datum
0 reacties

Details

De klacht

In een nogal dreidende brief aan mijn moeder wordt gemeld dat er nog een aantal betalingen openstaan en dat het gereduceerd tarief is gecancelled.

Er staat geen telefoonnummer bij om hierover contact te hebben.
Moeder (86) over de rooie, want ze staat nooit rood op de bankrekening en er wordt al jaren automatisch geïncasseerd. Zij heeft de gemeente gebeld, die meldde dat het cancellen van het gereduceerd tarief onzin is, maar verder ook niet wist wat er nou aan de hand was.

Toen ben ik gaan zoeken.

Het blijkt dat de automatische incasso niet is gelukt omdat het taxibedrijf verzuimd heeft de melding van de automatische overstapservice te verwerken in de administratie.

Via het 0900 nummer en de keuze voor "2 - Klachten" kan alleen een klacht worden ingediend over een rit. Daar werd een ander nummer doorgegeven.
Bij dat nummer aangekomen bleek degene die de telefoon opnam wel van automatische incasso's te weten, maar niet van de automatische overstapservice.
Automatische incassanten zijn echter verplicht meldingen van de overstapservice te verwerken.
Reactie was dat er dan maar een nieuw incassoformulier moest worden ingevuld.
Excuses over de gemaakte fout zaten er niet in.

Een klacht indienen via de website is niet mogelijk, ook daar kunnen alleen klachten worden ingediend over ritten.

De oplossing

Schriftelijk excuus.
Aanpassing van de procedure rond de automatische incasso, zodat het nieuwe rekeningnummer wèl wordt verwerkt.
Aanpassing van de inhoud van de brief. Niet schrijven dat een gereduceerd tarief gecancelled is, terwijl dat niet waar is. Alleen de gemeent kan zo'n besluit nemen.
En verder in de brief en op de website een contactnummer en email-adres opnemen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Regiotaxi Eemland hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Fred Boer
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen. De enige reactie van Taxi Eemland was het toesturen van een formulier voor het opnieuw geven van een incassomachtiging. Bij een normale verhouding klant-leverancier zou je zeggen: ik ga wel naar een ander! Maar ja, voor dit soort vervoer beheert de gemeente het contract. De gemeente is overigens ook op de hoogte gesteld van de klacht.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Regiotaxi Eemland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen