Klacht Reizendeals.nl: Een vakantie met Reizendeals naar een code oranje-land wordt niet vergoed.

Geert Faber

We hebben voor de z.g. verrassingsreis (geboekt voor de corona-crisis begin maart 2020) in oktober 2020 een reis aangeboden gekregen naar Mallorca. Buitenlandse Zaken heeft echter geheel Spanje een code oranje gegeven en aangezien mijn vrouw bij de huisdokter werkt, willen we daar niet naar toe. Ook moeten we na afloop 10 dagen in quarantaine. Reizendeals zegt niet geld, of een voucher of een andere datum te willen geven omdat het volgens hen slechts een advies is en dat de vlucht gewoon doorgaat en dat het hotel open is.
Wat moet ik doen?

Het geld teruggeven ( € 600) of een voucher.

Reizendeals.nl
    Beste meneer Faber,
    Spijtig te moeten vernemen dat je een klacht op klachtenkompas hebt geplaatst.
    Wij hebben jouw gegevens gecontroleerd.
    Zoals eerder vermeld is het voor ons niet mogelijk om een reis kosteloos te annuleren, daar wij bij annulering van de luchtvaartmaatschappij en accommodatie geen restitutie ontvangen.
    Op 13 september jl. heb je de reis naar Mallorca op eigen keuze geannuleerd. Op dat moment stonden jouw vluchten gepland zoals in de boekingsbevestiging was afgesproken. De vakantie was voor ons dus gewoon uitvoerbaar, ondanks de code oranje.
    Zolang een reis voor een reisorganisatie uitvoerbaar is, dus vlucht/ accommodatie en eventueel transfers zijn beschikbaar, is het niet mogelijk om een coronavoucher uit te geven. Dit is in strijd met de regels welke zijn opgesteld door het SGR/ANVR.
    Daarnaast klopt het dat de reisadviezen niet bindend zijn. Dit is terug te lezen op: https://www.nederlandwereldwijd.nl/documenten/vragen-en-antwoorden/is-een-reisadvies-bindend
    Pas wanneer een land de kleurcode rood krijgt, is de reisorganisatie verplicht de reiziger terug te halen naar het land van herkomst.
    Wij begrijpen heel goed dat de maatregelen en het algehele covid-19 virus van grote impact zijn op iedereen. Echter kunnen wij de zowel de maatregelen en adviezen niet wijzigen.
    In eerder e-mail verkeer hebben wij je gevraagd of je in bezit bent van een annuleringsverzekering. Wij hebben je ook een annuleringsnota toegestuurd, welke je kunt indienen bij jouw verzekeringsmaatschappij. Tevens hebben wij aangegeven dat wij annuleringen niet ongedaan kunnen maken.
    In deze klacht vraag je wat je kunt doen en wil je graag je geld terug of een voucher. Gezien je de reis zelf op 13 september hebt geannuleerd en hier een annuleringsnota voor hebt ontvangen, verwijzen wij je door naar jouw annuleringsverzekering. Meer in deze kunnen wij niet meer voor je doen.

Desondanks wensen wij je een fijne dag toe.

Team Reizendeals

Ook een klacht indienen over Reizendeals.nl?