Klacht REMEHA: Aardlek eruit vanwege Remeha Calenta cv ketel

Klachtnummer
# 185675
Gebruiker
Klavers4
Datum
1 reactie

Details

De klacht

In 1 week tijd tot 2x toe de aardlek eruit vanwege mijn Remeha Calenta 40C CW5 cv-ketel . Na enig research lijkt het de 3-wegklep te zijn. Het viel mij al een 2-3 maand geleden op dat bij warm water vraag (tapwater) de kraan van een radiator in de badkamer warm werd. Ik vermoed dat dit dan ook te maken heeft met de 3-wegklep.
En 's-nachts slaat de ketel zomaar aan zonder dat duidelijk is waarom.
De ketel is nog geen 5 jaar oud en vind het dan ook erg vroeg voor zo'n defect. Uit de research blijkt ook dat het een bekend probleem is bij de Remeha ketels.
Nu kan het natuurlijk zijn dat ik verkeerde diagnose heb gesteld, wellicht dat iemand van Remeha me dan verder kan helpen.

De oplossing

Indien het de 3-wegklep is en als het daadwerkelijk een bekend probleem is bij dit type ketel, zou een tegemoetkoming in de kosten van het vervangen van deze klep een hele coulante oplossing zijn. En als ik er wel naast zit is een alternatieve theorie ook fijn zodat ik in elk geval het defect kan verhelpen

1 reactie

  1. Auteur
    Klavers4
    Datum
    Remeha heeft de dag na de melding op klachtenkompas contact opgenomen en aangeboden om onder coulance de klep te vervangen. Perfecte oplossing.

Ook een klacht indienen over REMEHA?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen