Klacht REMEHA: Centra-Klima is niet bij machte om ons probleem op een correcte manier op te lossen.

# 601954
EersteBerg#266

Onze CV ketel lekte een beetje water. De onderhoudsmonteur van Centra-Klima B.V. te Spijkenisse gebeld. Hij heeft het expansievat, de drukmeter en 4 pakkingen vervangen, de factuur hiervan: € 242,67. Echter sijpelde er nog steeds water langs de ketel en ook vanuit het hydroblok naar beneden (dat laatste was eerst niet aan de hand). Monteur opnieuw gebeld, deze heeft nogmaals pakkingen achter platenwisselaar vervangen, vlakke deel plnwisselaar gereinigd en bak drooggedept. Moest volgens hem nu goed zijn. Maar lekkage bleef en lekkage uit hydroblok werd, en wordt nu nog, steeds heviger. Een paar keer per dag moeten we een emmertje legen. Monteur weer gebeld, kon de lekkage niet vinden, maar heeft ook geen moeite meer gedaan om deze te vinden. Monteur wil er niets meer aan te doen en adviseert dan maar een nieuwe ketel. Onze ketel, een REMEHA Tzerra 28C is nog geen 8 jaar oud en wij mogen er nomaliter vanuit gaan dat hij toch wel aanzienlijk langer mee moet gaan. Hoe gaan we dit oplossen? In Centra-Klima zijn wij sowieso het vertrouwen verloren en wij hebben ook het idee, dat we daar geen gehoor meer vinden. Dus wij zoeken naar de oplossing bij REMEHA. Vooral omdat de monteur onprofessionele opmerkingen heeft gemaakt en heel nonchalant heeft aangegeven dat hij het niet wil oplossen en wij dan maar een nieuwe ketel moeten aanschaffen.

Advies onderhoudsmonteur:
"In vervolg op het reparatieverzoek van vorige week heb ik het volgende aan u mede te delen:
Na overleg met fabrikant REMEHA blijkt de herkomst van de lekkage toch hoogstwaarschijnlijk afkomstig van het hydroblok (Dit heeft hij bij zijn eerste twee bezoeken niet eens gecontroleerd). Dat onderdeel is helaas niet te repareren en zal in volledigheid dan vervangen moeten worden. De kosten van dergelijke vervanging is echter disproportioneel aan de restwaarde van het toestel/leeftijd van de ketel en de kosten worden niet volledig vergoed uit tegoeden van het servicecontract. {De cv ketel is 10 jaar oud} (Dit klopt niet want de ketel wordt eind augustus 8 jaar oud, dus hier is zijn informatie niet juist). Het advies aan u is dan ook om het toestel geheel te vervangen". En dan nog een heel verhaal over een korting van € 300,- die hij wil verlenen.

Gewenste oplossing:
Kosteloze reparatie van onze CV ketel door REMEHA

EersteBerg#266
    Ik heb nog geen reactie gehad.
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen

Ook een klacht indienen over REMEHA?