Klacht Renault: Hulp onderweg

Anoniem

Zaterdag 19 mei jl. op de snelweg bij Parijs begaf de versnellingsbak van mijn iets meer dan 2 jaar oude Renault Clio het, die slechts 20.000 km gereden heeft. Route Service Renault helpt dan niet omdat de fabrieksgarantie na 2 jaar voorbij is. Via ANWB is mijn auto naar garage gesleept. Diagnose was een compleet vernielde versnellingsbak. Kosten 2000 euro. ANWB adviseerde mij de Renaultdealer te bellen omdat het niet normaal zou zijn dat de versnellingsbak bij deze km stand al kapot zou zijn. Renaultdealer in Nederland gebeld en die gaf aan dat hij dan bij een renaultdealer gerepareerd moest worden. Werd geregeld door ANWB. Renaultdealer had pas tijd om op donderdag 24 mei diagnose te stellen. Volgens hen was onderdeel versnellingsbak kapot. Kosten 1033 euro. Ik gaf meteen akkoord voor reparatie. Onderdeel zou besteld worden en pas dinsdag 29 mei arriveren. Dinsdag echter bleek onderdeel zelfs nog niet besteld te zijn door fout met fax. Daarna alsnog besteld en auto op donderdag 31 mei gerepareerd. Op terugweg op de rondweg bij Parijs ging er een rood lampje branden met het sein onmiddellijk te stoppen. Mocht de auto zelfs niet meer starten. Renaultdealer daar in de buurt constateerde de volgende dag, inmiddels dus 1 juni dat de colonne de direction niet vast zat. Ik begreep dat dit het stuur betrof. Blijkbaar iets wat de vorige renaultgarage niet vastgedraaid heeft. Kosten 92 euro. Volgens hen zou de versnellingsbak niet vervangen zijn, maar waren het de koppelingsplaten. Heel veel kosten, ellende en onduidelijkheid dus. Op advies van Renault laten maken bij Renaultdealer heeft mij dus alleen maar extra kosten en problemen opgeleverd. Op eigen kosten vervangend vervoer geregeld en 3 hotelovernachtingen in Parijs. Renaultdealer Ahrend in Nederland geeft aan dat dit eigenlijk niet kan en adviseerde Renault klantenservice in te schakelen, maar die heeft onderweg ook niets voor mij gedaan. Ik ANWB garage zou reparatie enkele dagen gekost hebben, maar in Renaultgarage bijna 2 weken.

Ik verwacht van Renault dat de reparatiekosten in ieder geval vergoed worden

Wij vinden dat Renault hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Renault?