Klacht Rentalcars.com: Er is een dubbele verzekering afgesloten

J Struijs

We hadden een auto gehuurd bij Rentalcars met volledige bescherming. Dit hadden we ook al betaald. € 265,90 voor de auto en €100,40 voor volledige bescherming incl spiegels, glas en hulp onderweg. In Sardinië moeten we ons hiervoor melden bij budgetcars. We laten daar in Sardinië onze mailbevestiging zien van de autohuur. Onze ID’s worden gekopieerd en er wordt een formulier ingevuld. In gebrekkig Engels wordt er gecommuniceerd. Of we full protection willen. Dus wij zeggen weer, ja dat zit er bij in en laten weer de mail zien maar waar wederom niet naar wordt gekeken. Er worden allemaal kruisjes op het formulier gezet. Er wordt uitgelegd dat we de auto weer afgetankt moeten inleveren en wat dat kost als we dat niet doen. We willen ook dat we beiden kunnen rijden en ook daar moeten we voor betalen, wordt uitgelegd. Dat begrijpen we. Even een handtekening zetten en we rijden tevreden weg. Goed geregeld, snel en een hele leuke bijna nieuwe auto. Na 9 dagen brengen we de auto weer terug en dan blijkt dat we nog €555,32 moeten betalen. Dat komt dus neer op bijna €1000,- voor een Citroën C1! Nu blijkt dat Budgetcars ons nogmaals een verzekering voor volledige bescherming heeft laten afsluiten. Deze keer kost deze echter €330,-. Als we zeggen dat we dat al hadden zegt de baliemedewerker van budgetcars dat het hun auto’s zijn en dat rentalcar een broker is en dat budgetcars niets met de verzekering van rentalcars te maken heeft. We voelen ons opgelicht en bellen de volgende dag met rentalcars. Ze reageren heel begripvol en nemen onze klacht serieus. We hebben een aantal keer telefonisch contact maar het enige wat zij kunnen doen is ons die €100,40 terug geven. Heel nobel maar daar zijn we het niet mee eens. We willen die €330,- terug want die tweede verzekering hoefden we niet. Die hadden we al. We hebben afspraken gemaakt met rentalcars en wij vinden dat rentalcars er dan ook voor moet zorgen dat we datgene krijgen wat we betaald hebben. Niets meer en niets minder. Rentalcars heeft ons doorverwezen naar budgetcars, naar een stelletje oplichters. Omdat we getekend hebben, kunnen we het geld niet terug krijgen. Maar wij zijn er (naïef) vanuit gegaan dat we tekenden voor ontvangst van de auto. Bij ontvangst van een pakketje moet je ook tekenen dus het leek ons niet meer dan logisch. Het formulier was ook n het Italiaans, dus lezen konden we het niet. In de mail had Rentalcars ons ook wel mogen waarschuwen want het blijkt dat wij niet de enige zijn die dit overkomt.

Wij willen dat rentalcars ervoor zorgt dat het bedrag van die tweede (dubbele) verzekering aan ons terug betaald wordt.

Wij vinden dat Rentalcars.com hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Rentalcars.com?