Klacht Rentalcars.com: We hebben 4x de standaard kosten voor een huurauto betaald door 2x onjuist geinformeerd te zijn

ChristiaanHuygens

Op vakantie in Italië hebben mijn vriendin en ik via Rentalcars een auto gehuurd op vliegveld Palermo. De eerste boeking reservering werd door het verhuurbedrijf geweigerd, omdat de boeking was gemaakt met mijn rijbewijs en de betaalpas van mijn vriendin. Na Rentalcars te hebben gecontacteerd, werd ons verteld dat in de algemene voorwaarden staat dat dit niet is toegestaan (dit wordt overigens niet meegedeeld tijdens het boekingsproces via Rentalcars). In overleg hebben we de boeking geannuleerd, de annuleringskosten geaccepteerd en met hulp van een medewerker een tweede boeking gemaakt. Ditmaal een boeking met rijbewijs en debitcard op dezelfde naam. Vervolgens werd ons opnieuw de auto geweigerd door het tweede verhuurbedrijf, omdat de boeking met een debitcard was gemaakt, en niet met een creditcard. De medewerker van Booking.com had ons verzekerd dat we de boeking met debitcard konden maken.
Uiteindelijk hebben we 2 keer annuleringskosten betaald, en hebben we op het vliegveld een last minute boeking moeten doen van dubbel de prijs. Zo hebben we uiteindelijk 4 keer het bedrag moeten betalen van een standaard boeking.

We hebben nog geprobeerd een oplossing te vinden met de klantenservice, maar die vertelde ons letterlijk "dat een kaart van de ABN AMRO geen debit kaart is. Dat is een Maestro kaart". Helaas ontvingen we geen reactie meer nadat we hadden uitgelegd dat een Maestro kaart ook een debitkaart is, en wij dus opnieuw verkeerd worden geinformeerd door de klantenservice.

We willen graag de annuleringskosten van beide boekingen terug krijgen.

Wij vinden dat Rentalcars.com hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!