Klacht Rescue Dogs Europe: Geen geld terug voor misgelopen adoptie hond

Elisa

Voorafgaand aan de adoptie van de hond Ila is aan mij op mijn vraag over de zindelijkheid van de hond door de organisatie uitdrukkelijk gesteld dat zij goed zindelijk was.
Op 4 februari jl. heb ik de hond opgehaald. Al vanaf de eerste dag bleek dat de hond helemaal niet zindelijk was, ze deed haar behoeften meerdere keren per dag binnen.
Sterker nog: na 12 dagen heeft de hond niet 1 keer haar behoeften buiten gedaan, ondanks vele uren uitlaten, tot elke 2 uur in de nachtelijke uren toe.
Kortom, buiten deed de hond niets maar zodra ze binnen kwam deed ze haar behoefte meteen binnen, plassen en poepen dus en dat meerdere malen per dag en nacht.
Dit was voor mij een onacceptabele situatie temeer omdat ik er uitdrukkelijk op gestaan had een zindelijke hond te willen adopteren.
Nu ik de hond heb terugbezorgd aan Rescue Dogs Europe heb ik uiteraard verzocht om het adoptiebedrag van € 275 teruggestort te krijgen. Tot mijn grote verbazing werd dit geweigerd.

Ik wil mijn geld terug 275 euro.

Rescue Dogs Europe
    Reactie RDEHet klopt dat klaagster heeft gevraagd of de hond zindelijk was. Klaagster vertelde namelijk dat zij eerder een hond bij een fokker had gekocht die ze terug had gebracht omdat ook deze hond niet zindelijk kreeg. Daarop mevrouw medegedeeld dat de hond eerder in 2 opvanggezinnen was geweest ( in totaal 2 maanden) en dat de hond toen zindelijk was.
    Onze honden zitten in opvang gezinnen om zindelijk te worden gemaakt.De vraag is dus hoe het kan dat de hond bij klaagster totaal niet zindelijk zou zijn geweest, omdat het uiterst zelden voorkomt dat een hond niet zindelijk te krijgen is. Afwijkend gedrag blijkt echter doorgaans met de baas zelf te maken te hebben. Wekelijks wordt dat treffend door Ceasar de Dogwhisperer op televisie in beeld gebracht. Zoek dus eerst de oorzaak bij jezelf. Waarom lukt klaagster iets niet wat vrijwel elke hondenbezitter wel lukt, te weten dat een hond zijn behoefte buiten de deur doet.Tijdens de wandeling op de dag van de adoptie heeft mevr. zelf gezien dat de hond alles netjes buiten heeft gedaan. Ook na dat de hond is terug gebracht deed ze alles gewoon weer buiten.Dit is ook de reden dat RDE nooit garanties op het gedrag van een hond geeft, maar wel uiteraard informatie over de opgedane ervaringen. In de betreffende adoptieovereenkomst worden dergelijke garanties dan ook niet opgenomen. RDE heeft zich gehouden aan de met klaagster getekende overeenkomst, zodat van de gestelde wanprestatie geen sprake kan zijn, laat staan van een verplichting op de adoptiebijdrage terug te betalen. Overigens is het wel heel bijzonder dat een hond over een periode van 12 dagen, waarin hij vele uren zou zijn uitgelaten, niet een keer zijn behoefte buiten zou hebben gedaan.Dit doet een hond doorgaans alleen als hij niet op tijd uitgelaten wordt, te veel eten krijgt of zeker in een beginperiode,voedsel krijgt wat hij niet gewend is en daardoor darmklachten krijgt. Ergernis bij de baas geeft de hond overigens ook de nodige stress .

Ook een klacht indienen over Rescue Dogs Europe?