Opgelost door Resolve scheidingsbemiddeling: 2 jaar na scheiding dingen nog steeds niet goed geregeld, of we het zelf even willen regelen!

iPatrick

Tijdens onze scheiding hebben wij een beroep gedaan op Resolve bemiddeling.
Dit is inmiddels 2 jaar geleden. Toendertijd waren we hier ook helemaal niet tevreden over. De prijs die ons telefonisch was belooft klopte niet. Mevrouw M. was slecht voorbereid en maakte de zaken vaker slechter dan beter. Nu 2 jaar na onze scheiding ontvang ik een mailtje van haar. De zaken nog steeds slecht geregeld en sommige dingen helemaal niet. Of we het anders zelf even willen doen.. hierbij de mail: twee jaar later...

Beste P……. en W…..,
In het echtscheidingsconvenant hebben jullie afgesproken af te zien van het bijzonder partnerpensioen. Helaas kan ik dit niet voor jullie regelen omdat ik niet beschik over jullie pensioengegevens.
Zouden jullie zelf een kennisgeving willen sturen naar jullie pensioenfondsen?

Alvast bedankt!

M……. van K………
 Scheidingsbemiddelaar
Resolve Scheidingsbemiddeling

Ik vraag mij af waar we deze mevrouw voor hebben moeten betalen. Ze heeft namelijk niets voor ons gedaan. We hebben haar veel te veel moeten betalen. Ze heeft ons dingen belooft die niet zijn nagekomen. En dus sommige zaken helemaal niet geregeld. Ook zou ze helpen met het aanvragen van kindgebonden budget en daar had ze ook geen tijd meer voor. Vind het echt een schande dat deze mevrouw (bij mensen die op dat moment zo kwetsbaar,) zijn hier mee wegkomt.

Resolve scheidingsbemiddeling
    Beste heer P,

Hartelijk dank voor uw reactie op dit forum. Het spijt ons te horen dat u niet zo tevreden bent geweest over onze dienstverlening en dat ons verzoek uw afspraken rond het bijzonder partnerpensioen zelf door te willen geven aan uw pensioenfondsen zo verkeerd bij u is gevallen. Uw mediator heeft 2 jaar de tijd om een en ander te regelen met de pensioenfondsen, maar we begrijpen dat deze mail koud op uw dak is gevallen.

Een scheiding is een zeer stressvolle en emotionele gebeurtenis en ons werk is er op gericht een scheidingstraject zo soepel mogelijk af te wikkelen. Wij hebben inmiddels telefonisch contact met u opgenomen om te informeren wat wij uit uw bevindingen kunnen meenemen om onze dienstverlening te verbeteren. Dit gesprek is constructief en prettig verlopen,waarvoor onze dank.

Bij uw aanvraag van het kindgebonden budget is er iets misgegaan waardoor u kindgebonden budget bent misgelopen. Dat is zuur. U miste de informatie over het verband tussen aanvrager zijn van de kinderbijslag en ontvanger zijn van het kindgebonden budget. Zoals u telefonisch besproken heeft met onze mediator heeft u daar een punt. In de veranderende wetgeving was het op dat moment niet duidelijk dat het een met het ander verbonden is, onze informatieverstrekking hierover is aangepast.

Uw mediator heeft d.d. 6 oktober 2014 het door u verzochte bedrag teruggestort op uw beider rekeningen omdat u zelf een actieve houding aan heeft genomen tijdens het traject waardoor tijd kon worden bespaard.

Wij nemen uw klacht serieus en vertrouwen erop u hierbij naar tevredenheid te hebben geïnformeerd.

Resolve Scheidingsbemiddeling
    iPatrick
    Het bedrag wat is teruggestort staat hier los van. Dit was gewoon afgesproken tijdens het intake gesprek. Nu lijkt het net of ik korting heb gehad..

Wil dit graag afsluiten ga nu het laatste stukje regelen en dan zijn we er vanaf.

iPatrick

Ook een klacht indienen over Resolve scheidingsbemiddeling?