Opgelost door Resolve scheidingsbemiddeling: geen mediation, onnodig derden inschakelen, geen fiscale kennis

Louise Garnier

Mijn man en ik hebben voor een mediator gekozen, zodat deze ons kan ondersteunen in het nemen van beslissingen. Bij de intake hebben wij het over het verwachtingspatroon gehad. Ik ben nu teleurgesteld en heb dat aan de mediator in een mail aangegeven. De mediator gaf aan "dat ze het jammer vond, maar zich daarin niet herkende". Met andere woorden: "jouw klacht is niet terecht". Ik vind dat ik weinig waar krijg voor mijn geld en ik heb er nu moeite mee om de maar liefst 2200,000 te betalen (800,00 hebben we meteen al betaald). De mediator had verkeerde gegevens van mij aan, een haar bekende Hypotheker doorgegeven. Ik moest deze man zo snel mogelijk bellen. De mediator was vergeten door te geven, dat ik geen vaste baan had, waardoor ze onnodig gegevens aan derden had doorgespeeld. Verder heb ik zelf een afspraak moeten maken bij de belastingdienst, over de fiscale gevolgen betreffende de scheiding, want mijn mediator beschikte niet of nauwelijks over fiscale kennis.

Ik vind dat een geldcompensatie in dit geval terecht zou zijn.

Resolve scheidingsbemiddeling
    Beste [klant],
    Wij hebben elkaar zaterdag 15 december telefonisch gesproken. Je hebt aangegeven waar je tegen aan bent gelopen, we hebben gesproken over de verwachtingen en over onze rol als mediator. Ik wil je nog bedanken voor het gesprek, we zijn ons bewust van onze rol en de verwachtingen die men heeft, maar indien dit niet voldoet is dit een belangrijk aandachtspunt en kunnen we hier alleen maar van leren op het moment dat iemand dat uitspreekt. Ik heb begrepen dat de afspraken die wij hebben gemaakt ten aanzien van de financien en de terugkoppeling aan jullie over de zaken waarmee wij nog mee bezig waren zijn nagekomen. Voorts wil ik je nogmaals aangeven dat wanneer jullie het op prijs stellen om in het nieuwe jaar een afspraak met ons te maken om alles nog eens persoonlijk te bespreken ik dat graag van je verneem.
    Bij deze wil ik je / jullie goede dagen toewensen.
    Resolve Scheidingsbemiddeling
    Louise Garnier
    De klacht werd door deze mevrouw serieus genomen. Ik heb een heel fijn gesprek met bovenstaande persoon gehad. We hebben een financiële tegemoetkoming gekregen. Verder hoop ik dat deze mevrouw er persoonlijk op toe gaat zien, dat onze echtscheiding goed verloopt.

Louise Garnier

Ook een klacht indienen over Resolve scheidingsbemiddeling?