Klacht Restaurantcadeaukaart: geen enkele coulance na verloop geldigheid van 1 jaar

# 341963
R.J. van den Akker

Wij vinden het jammer dat je je namens ‘Het Cadeaukaart Team’ op de algemene voorwaarden beroept.
Wij ontvingen de restaurantkaart als cadeau. Om dan direct op de website naar de algemene voorwaarden te gaan ligt niet voor de hand en staat bovendien nergens als aanbeveling vermeld.
Overigens staat in artikel 4, van de algemene voorwaarden van het thuiswinkel waarborg, dat als een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft, at dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld moet worden.
Dit staat echter niet op de cadeaukaart.

Ook kunnen wij als ontvanger van dit cadeau niet herleiden wanneer dit cadeau is aangeschaft.

Wat veel belangrijker is, zijn de wettelijke bepalingen omtrent cadeau kaarten die in overleg met de consumentenbond zijn vastgesteld:
• Als er geen uitgiftedatum of vervaldatum op de bon of kaart staat of er staat nergens op vermeld waar je de geldigheidsdatum kan vinden (bijvoorbeeld op een site), is de bon onbeperkt geldig.
• Als er wel een uitgiftedatum is vermeld maar geen vervaldatum, dan heb ik in ieder geval minimaal 5 jaar de tijd om hem in te wisselen. Het is niet zo dat de bon daarna dan niet meer geldig is.
• Cadeaubonnen kunnen korter dan 5 jaar geldig zijn, maar dan moet dit op de bon staan.
• Korter dan 1 jaar geldig mag niet.
• Afgesproken is dat bonnen waarmee consumenten iets in een winkel kunnen kopen minimaal 3 jaar geldig zijn. Bonnen voor een 'belevenis' (iets in natura) moeten minimaal 2 jaar geldig zijn, met een mogelijkheid tot 1 jaar verlenging tegen een kleine vergoeding.

Ik wil je dan ook de volgende vraag stellen:
Kun je een alternatieve oplossing bieden?
Wellicht een nieuwe kaart of dat we desnoods een kleine bijdrage als toevoeging betalen?
Het is immers sneu dat wij door persoonlijke omstandigheden niet eerder toegekomen zijn om het cadeau van onze dochter te verzilveren.

kaart weer geldig maken

Ook een klacht indienen over Restaurantcadeaukaart?