Klacht Restaurantcadeaukaart: Geldigheidsduur van de restaurant cadeau kaart à 80 euro is niet acceptabel

Brenda

Tot mijn verbazing zie ik in de kleine lettertjes dat de kaart geldig is tot één jaar vanaf aanschafdatum. Wij hebben de cadeaukaart op onze trouwdag in Portugal gekregen op 01.07.2017. Geen idee wanneer de kado gevers deze kaart hebben aangeschaft. Het is in mijn optiek niet meer van deze tijd dat een kaart slechts één jaar geldig is en dat niet duidelijk op de kaart staat. Waar is nu het geld naartoe? Dat is makkelijk geld verdienen en voelt voor mij als niet voldoen aan de zorgplicht van duidelijke communicatie aan de consument. Begrijpelijk als er een termijn op zit echter één jaar is echt niet acceptabel. Op de site wordt aangegeven dat als het binnen 3 maanden over termijn is je met een jaar kunt verlengen maar dan ook mag je kosten betalen om te verlengen? Waarom? Er is al goed betaald voor de kaart!

Herstel van de cadeau kaart geldigheidsduur zodat wij het huwelijkscadeau kunnen besteden. Nu we weten van de geldigheidsduur is het ok als dit een kortere termijn is want daar kunnen we nu rekening mee houden.

Daarnaast, ter voorkoming in de toekomst, duidelijke vermelding van deze voorwaarden. Dus niet in de kleine lettertjes maar op de voorzijde, inclusief vermelding van de aanschafdatum zodat degene die het cadeau krijgt hier niet naar hoeft te zoeken!

Wij vinden dat Restaurantcadeaukaart hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!