Klacht Restaurantcadeaukaart: OPLICHTING

Status
content Niet opgelost
Klachtnummer
# 414970
Gebruiker
Vogel
Datum
1 reactie

Details

De klacht

De kaart is 3 weken verlopen en de coulance is de helft.....pure diefstal !!! Niet aangesloten bij een organisatie dus ook nergens kun je verhaal halen. KOOP NOOIT EEN KAART BIJ RESTAURANTCADEAUKAART

De oplossing

Een verlenging van het volledige bedrag

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Restaurantcadeaukaart is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

1 reactie

  1. Auteur
    Vogel
    Datum
    De geldigheid van cadeaukaarten wordt verdubbeld naar twee jaar. De Tweede Kamer stemde dinsdag in met een motie waarin deze duur ter discussie stond.
    Het gaat hierbij om de cadeaubonnen die niet aangesloten zijn bij de Stichting Keurmerk Cadeaubonnen. In 2016 werd namelijk de geldigheid van deze bonnen al opgeschroefd naar minimaal drie jaar. Bij dit keurmerk zijn echter maar zeven cadeaukaarten aangesloten, waaronder de VVV-kaart. Volgens CDA-kamerlid Joba van de Berg werkt de zelfregulering in de markt niet en is daarom een wettelijke minimale geldigheid nodig.
    Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat een op de tien consumenten met een cadeaukaart te maken krijgt met een verlopen bon. Naar schatting worden consumenten daardoor voor vele miljoenen euro’s gedupeerd. De bond pleitte dan ook al geruime tijd voor een langere minimale houdbaarheid.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Vogel
Datum
Uiteindelijke oplossing
Een coulance regeling in de vorm van een cadeaubon met een gehalveerde waarde. Aangezien ik geen andere keuze heb, aanvaard ik deze maar. Wel adviseer ik iedereen voor het aanschaffen van een cadeaubon, om te kijken of deze onder een keurmerk valt. En hopelijk wordt de wet veranderd, waar in november 2018 al een meerderheid van de kamer toestemde voor een langere geldigheid van alle cadeaukaarten.
Status
niet opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Restaurantcadeaukaart?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen