Klacht Restaurantcadeaukaart: OPLICHTING

content Niet opgelost
Vogel

De kaart is 3 weken verlopen en de coulance is de helft.....pure diefstal !!! Niet aangesloten bij een organisatie dus ook nergens kun je verhaal halen. KOOP NOOIT EEN KAART BIJ RESTAURANTCADEAUKAART

Een verlenging van het volledige bedrag

Restaurantcadeaukaart is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Vogel
    De geldigheid van cadeaukaarten wordt verdubbeld naar twee jaar. De Tweede Kamer stemde dinsdag in met een motie waarin deze duur ter discussie stond.
    Het gaat hierbij om de cadeaubonnen die niet aangesloten zijn bij de Stichting Keurmerk Cadeaubonnen. In 2016 werd namelijk de geldigheid van deze bonnen al opgeschroefd naar minimaal drie jaar. Bij dit keurmerk zijn echter maar zeven cadeaukaarten aangesloten, waaronder de VVV-kaart. Volgens CDA-kamerlid Joba van de Berg werkt de zelfregulering in de markt niet en is daarom een wettelijke minimale geldigheid nodig.
    Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat een op de tien consumenten met een cadeaukaart te maken krijgt met een verlopen bon. Naar schatting worden consumenten daardoor voor vele miljoenen euro’s gedupeerd. De bond pleitte dan ook al geruime tijd voor een langere minimale houdbaarheid.

Vogel
Een coulance regeling in de vorm van een cadeaubon met een gehalveerde waarde. Aangezien ik geen andere keuze heb, aanvaard ik deze maar. Wel adviseer ik iedereen voor het aanschaffen van een cadeaubon, om te kijken of deze onder een keurmerk valt. En hopelijk wordt de wet veranderd, waar in november 2018 al een meerderheid van de kamer toestemde voor een langere geldigheid van alle cadeaukaarten.

Ook een klacht indienen over Restaurantcadeaukaart?