Klacht RET.: Dagkaart van de RET is niet geldig bij (heel) de RET

Klachtnummer
# 24082
Gebruiker
Meggie
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Ik kocht in december bij de kaartautomaat op den haag cs een dagkaart van de RET. Ondanks de aankoop van de dagkaart werd de ritprijs van mijn reis gewoon afgeschreven. De dagkaart bleek niet geldig op het den haag - berkel van de lijn. Volgens de RET staat er een sticker op de kaartautomaat waarop dit uitgelegd wordt. Het wordt echter NIET vermeld in het scherm bij het koopproces op de automaat.
De RET zegt dat vanwege de stickermelding ik had moeten weten dat de dagkaart niet geldig was op dat deel van de rit. Ik zeg dat ik als consument een dagkaart van de RET koop bij een automaat van de RET ik er van uit mag gaan dat deze geldig is bij de gehele RET. (Daarnaast heb ik op mijn OV chipkaart niet alleen de dagkaart betaald maar ook de volledige reis den haag CS-wilhelminahaven, en niet alleen het deel waar de dagkaart niet gold)

Gewenste oplossing

Ik wil de kosten van mijn dagkaart terug. En ik wil dat de RET de automaat op den haag CS aanpast zodat andere klanten niet gedupeerd worden.

0 reacties

Ook een klacht indienen over RET.?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen