Klacht RET.: Expres passagiers van aansluitende sprinter geweigerd

CL

Dinsdag 8-10, om 18.12 op laan v NOI arriveerde de sprinter uit Leiden. Tegelijkertijd reed aan de overkant vh zelfde spoor lijn E naar Slinge binnen. De meneer die als eerste arriveerde bij de metro wilde instappen en stak gelukkig zijn tas eerst naar voren. De deuren gingen dicht. Tas zat klem en perron vol met mensen van de aansluiting staan buiten. Het commentaar over de speaker was : " dit zullen uw mede passagiers u niet in dank afnemen, want ik ga niet weg hoor" Vervolgens werd de deur een miliseconde geopend, tas los, deur weer dicht. Perron vol verbaasde klanten. Wanneer de machinist meteen had geschakeld en 30 sec de deuren open had gelaten, konden de mensen met de overstap erin, en was de metro nog minder vertraagd dan nu.
Reizigers, klanten! verplaatsen zich van A naar B met meerdere vervoersmiddelen. De RET is er daar 1 van. De klant mag niet de dupe worden van tekort aan samenwerking. In de zorg heb je te maken met ketens waar een patient 'doorheen' loopt, in OV ook.

Ik wil dat dit voorbeeld intern wordt besproken met de dienstdoende machinist (met de bovenstaande gegevens moet dat terug te vinden zijn), dat het als leervoorbeeld dient bij communicatie en klantgerichte trainingen. En dat ik terugkoppeling krijg wat men doet met een voorval als dit.
Er moet van geleerd worden.

Ook een klacht indienen over RET.?