Klacht RET.: ik wil netjes behandeld worden en verwacht van medewerkers van de RET geen aggressief gedrag

Caroline31

Stond vanmorgen bij de halte van bus 144 richting Zuidplein en vanaf daar met de metro. Dit omdat tram 20 niet reed vanwege omleidingen. Op die manier ben ik wat vlotter op het werk dan met lijn 2 en overstap op 25 die door omleidingen ook ergens anders stopt dan op beurs.
Er was nog een person die wachtte op bus 144. De bus kwam eraan en wij liepen naar de haltepaal, meestal een teken dat men moet stoppen. Ik haalde vast mijn abonnement uit de jaszak. 144 reed echter de halte voorbij, wij verbaasd. Bus 183 richting Barendrecht zat er achter en stopte wel, en vroeg zich af waarom wij niet met hem mee wilden. Nou wij willen met 144 mee maar die is de halte voorbij gereden. Ja mevrouw dan moet u uw hand opsteken op een hele aggressieve manier. Nou sorry ik dacht dat ik dat gedaan had, nee dat had u niet want dat heb ik gezien (nog aggressiever). Nou ok dan. We wachten wel op de volgende hoor. Dus na ongeveer 5 minuten kwam de volgende bus 144 eraan en inmiddels stonden er wat meer mensen bij de halte. Nou hand opgestoken. De chauffeur van deze bus 144 was daar blijkbaar niet van gediend en ging op zijn beurt te keer dat ik dat dus vooral NIET moest doen, ook vrij aggressief. Nou moest van de chauffeur van 183 hoor, nee is niet zo. Werd nog even voor leugenaar gezet. Dat de heren van de RET een ochtendhumeur hebben, daar heb ik geen boodschap aan. Ik wens op een nette manier behandeld te worden, niet als een of andere straatmeid. Bij de RET vinden ze dit soort zaken blijkbaar normal. In de tram heb ik nooit ergens last van, ook geen woorden met wie dan ook.
Ik zou het op prijs stellen als dit nogmaals bij de RET bekend wordt gemaakt en dat de chauffeurs aangepakt worden. Ik ga vrijwel nooit met de bus en als ik dat al doe verwacht ik niet zulke aggressieve reacties of opmerkingen aan mijn adres.

Ik wil dat de chauffeurs in IJsselmonde erop gewezen wordt dat nu er allerlei tramomleidingen zijn mensen met de bus gaan en niet weten dat ze wel of niet (ik weet het nu niet meer) handen moeten uitsteken om de bus te laten stoppen of dat juist niet moeten doen. Dat kan op een vriendelijke manier verteld worden. Niet zo aggressief zoals ik vandaag werd bejegend. Het was rond half 8 voor de bus die doorreed en rond 8 over half 8 voor degene die WEL stopte.

Ook een klacht indienen over RET.?