Klacht RET.: kan niet met contant geld betalen bij de RET.

vinne

mijn klacht is dat er niet meer met contant geld kan worden betaald bij de RET, zogenaamd voor de "veiligheid" en tegen "vandalisme". bij de bus is daar nog wat voor te zeggen aangezien die wel is overvallen zijn (en daar zijn ook andere oplossingen voor). maar ik heb nog nooit gehoord of gezien dat iemand een ov oplaad automaat open aan het breken was om het geld eruit te halen. deze zin komt van hun eigen website: "Met het weghalen van contant geld bij de verkoop- en oplaadautomaten zijn de metrostations veiliger en is er minder vandalisme." meer informatie staat er niet, en daar wil ik dan wel is wat bewijs voor zien volgens mij is 't de grootste onzin. ik weet dat de wet niemand verplicht om contant geld aan te nemen en dat zou ook geen probleem zijn als er een alternatief was maar de RET heeft een monopoly en is de enige optie, daarom vind ik dat ze dat niet kunnen weigeren en zeker niet om zo'n reden die totaal niet onderbouwd is. ik ga contact opnemen met een advocaat om te zien of hier iets aan gedaan kan worden want vanuit de RET zelf zal er wel niks terug gedraaid worden. echt belachelijk dat in het OV een wettig betaalmiddel niet wordt geaccepteerd, zelfs als het wel echt vandalisme tegen zou gaan en de veiligheid zou vergroten is het een buiten proportionele maatregel. die "vandalen" moeten gewoon aangepakt worden. er wordt ook veel ingebroken in woningen moeten we dan iedereen maar dakloos maken?

zorgen dat ik weer gewoon met contant geld kan betalen!

Ook een klacht indienen over RET.?