Klacht RET: Agressieve medewerkers schreeuwend & scheldend tot aan de deur

TeleurgesteldeNadine#2019

Goedemorgen,

Ik ben vanochtend hijgend in lijn 8 gestapt bij halte Zijlmakerstraat,omdat ik vanaf Marconplein gerend had.
Eenmaal in de tram gaf de wagenbegelieder mij tot de volgende halte de tijd om bij te komen,waarnaar ze daarna naar mijn vervoersbewijs vroeg.
Ik had nog niet ingecheckt en checkte meteen in.
Waarin ik mijn ov-chip weer in mijn telefoon hoesje wil plaatsen en een Whatsapp bericht zie van mijn zus waar ik gisteravond knallende ruzie mee gehad heb.
Waarop ik fluisterend (Maar blijkbaar toch hard genoeg) scheld met het "Kutwijf" tegen mijn zus.
En ik hoor ineens
"Ja als je nog 1 keer zo een woord gebruikt kan je er de volgende halte uit!"
Waarop ik vroeg of ze het tegen mij had en waarom?
Zij: "Hier in mijn tram komen en mij ff uitschelden je bent zelf een kutwijf!"
Ik: "Moet je ff goed luisteren ik heb het niet tegen jou, zo belangrijk ben je niet ik heb mijn eigen sorres waar ik mee deal en tegen wie ik scheld!"
Zij:"Kan mij niks schelen je gaat er nu gewoon uit!"
Ik:"Nu eruit waarom? Ach weet je wat je bent inderdaad een kutwijf!" (Met nog een paar andere niet zo subtiele krachttermen)
Ik was uitgestapt en mevrouw die gaat bij de deur staan gooit een kleine paraplu naar mij toe dat op de straat terecht gekomen is en begint een partijtje te schreeuwen en schelden alsof ze op de markt stond!
Waar het mij omgaat is dat deze mevrouw te aggresief is voor deze baan,en zij trekt te snel vooroordelen.Ook vind ik het niet kunnen dat ze de deur tegenhoudt om nog na te schreeuwen & schelden alsof ze het laatste woord wilt.

En om eerlijk te zijn Is dit niet mijn 1e aanvraing met deze desbetreffende mevrouw.
Een paar maanden geleden liep ik met mijn tweeling de tram in en aardig wat spullen,die wilde ik eerst zetten om te zitten en de spullen ook netjes op de grond.
Toen moesten we ook maar 2 haltes met de tram en de 1e halte waren we al voorbij,waarop ik nog bezig ben mijn ov-chip te zoeken en mevrouw netjes daarom vroeg.
En ik antwoordde dat ik nog aan het zoeken was maar toch deze halte eruit moest.
En ik de wind van voren kreeg.
"De volgende keer als je denkt dit soort spelletjes uit te halen stap je mijn tram eerder uit.
Ik was zo verbaasd dat ik pas tijdens het uitstappen zei dat ze best grappig was en niet iedereen over 1 kam moest scheren.
Nou dat viel totaal verkeerd,net als vandaag hield mevrouw de deur open van de tram om naar mij te schreeuwen en schelden.

Ik zou graag een oprechte excuus willen van deze mevrouw.
En zal zelf ook mijn excuses aanbieden want ben ook buiten mijn boekje gegaan met schelden op het moment dat ik het tegen haar had.
Maar zij had in haar functie anders moeten handelen,en al helemaal niet moeten schreeuwen & schelden naar buiten toe door de deur tegen te houden terwijl de tram weg wilt rijden.

Wij vinden dat RET hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over RET?