Klacht RET: Als zwartrijder behandeld

Klachtnummer
# 147121
Gebruiker
Ajou
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ben een trouwe ov reiziger (jarenlang eerste klas ov jaarabonnement) . Door zeer uitzonderlijke omstandigheden (trein reed niet verder wegen aanrijding, waarna meerdere overstappen bus en uiteindelijk RET) niet ingecheckt (verkeerde in de veronderstelling dat het wel binnen de tram kon, maar bij RET moest het buiten). Het ging om een kort traject in Den Haag. Moest toch E 38,50 betalen aan boete wegen 'niet bezit van geldig vervoersmiddel'. Heb me hiertegen verzet. Ik had wel een vooruitbetaalde geldig legitimatiebewijs. Alleen even niet geluk om in te checken. Geen enkel begrip van RTE controleur. Ze hebben in bezwaar procedure onderzoek te doen maar daar is niets van gebleken. Ze hadden mijn reishistorie kunnen raadplegen waaruit zal blijken dat ik altijd in- en uitchecken. Echter vergeten of ontgaan om een bijzondere omstandigheden, daar willen ze niets van weten. Wordt behandeld als zwartrijder en volstrekt onvriendelijk en wantrouwend bejegend door RET. Had ik dat maar geweten.

De oplossing

Het gaat om klachtmelding. Ik zet de procedure door naar de Geschillencommissie en desnoods naar de rechter. Ik had verwacht dat RET vriendelijk tegen trouwe reizigers zou omgaan. Verschrikkelijk bedrijf waar ik nimmer in zal stappen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat RET hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over RET?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen