Klacht Retailshops2000.nl: Sfeerhuiswinkel.nl (Retailshops 2000) weigert defecte levering te vergoeden

Gerjan van Berlo

December 2017 heb ik, tegen betaling van € 129,00, bij www.sfeerhuiswinkel.nl (retailshops 2000) een lamp besteld. Omdat ik bij bezorging niet thuis was heb ik deze op 11 jan. afgehaald bij een GLS depot in Weert. De lamp bleek kapot. Ik heb dit dhr Kraaijenzang van Sfeerhuiswinkel.nl per e-mail (+foto) medegedeeld. Diezelfde dag krijg ik een voorstel om de kosten te delen. Hij zou dan een nieuwe lamp regelen. Hiermee ging ik niet akkoord. Zijn reactie: “Ok. De bestelde lamp is niet meer op voorraad. U kunt de lamp retour sturen volgens de alg.voorwaarden van de Sfeerhuiswinkel.”
Op 13 jan. heb ik de defecte lamp per post verstuurd. Echter kreeg ik op 01 febr het pakket retour met daarop “niet afgehaald”.
Mijn e-mail:
“Met verbazing ontving ik mijn pakket retour dat ik op 13-01-2018 aan u verzonden heb.
Bij het retour zenden van de defecte lamp heb ik aan alle gestelde voorwaarden voldaan, dwz de verzendkosten voor mijn rekening genomen en het pakket voorzien van een track&trace code verzonden aan uw adres.Het aankoopbedrag zou dan binnen 14 dagen gestort worden op mijn bankrekening.
Dat het pakket door u niet opgehaald is, betekent niet dat ik niet aan mijn verplichtingen heb voldaan. Ik zie dan ook graag het aankoopbedrag van € 129,00 per omgaande op mijn rekening tegemoet.”
Op 02 febr ontving ik de volgende reactie: Er is bij mij geen bericht achtergelaten door de post over uw pakket in mijn brievenbus.
Daar u mij geen track en trace heeft gestuurd kon ik niet weten dat er een pakket op te halen was.
Voor het terugsturen van een pakket bent u zelf verantwoordelijk. De termijn van 14 dagen is inmiddels verstreken.”
Bij navraag bij Post.nl bleek dat het pakket op 16 jan. om 17.00 uur was aangeboden, maar de geadresseerde had de bezorger gevraagd om het pakket af te leveren bij een afhaalpunt. Daar zou hij het op een later tijdstip ophalen. Dit heeft hij nooit gedaan.
Dit wetende heb ik de heer Kraaijenzang direct laten weten niet akkoord te gaan met deze hele gang van zaken en nogmaals gesommeerd om het geld over te maken.
Hij blijft echter weigeren met als reden dat de retourtermijn van 14 dagen is verstreken.
Op 6 februari 2018 heb ik het nog één keer geprobeerd met de volgende mail:
“Ik wil u met deze e-mail één korte zakelijke vraag stellen: “Hoe gaat u deze zaak oplossen?”
Hierop heb ik geen enkele reactie meer ontvangen.

Terugbetaling van het aankoopbedrag van € 129,00

Wij vinden dat Retailshops2000.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Retailshops2000.nl?