Klacht Rhinocamera.nl: Rhinocamera geeft geen garantie, alleen dreigementen

Bethlehem4

Ik heb een lens gekocht bij rhinocamera. Toen ik m bij een gerenommeerde fotozaak wilde inruilen, wilde de medewerker de lens niet inruilen. De lens is ongeveer 1,5 jaar oud. De medewerker vroeg of ik m ooit had laten repareren, want er zat allemaal stof in, en dat krijg je er zelf niet in. Ik had de lens nooit weg gehad voor reparatie of schoonmaken of wat dan ook.

Ik mailde rhinocamera. Die vroegen een foto, en zeiden meteen dat het schimmel zou zijn. Ik kreeg drie linken van websites. De foto’s op die sites zien er heel anders uit. Ook staat er dan, dat dit eigenlijk alleen voorkomt bij hele oude lenzen die jaren op zolder liggen. Maar dat is niet gebeurd met deze lens, de lens is de jongste en enige nieuwe lens die ik heb, en alle andere lenzen hebben geen problemen.

Rhinocamera heeft me bedreigd dat ik mijn review moet weg halen, omdat er leugens in zouden staan. Maar geen enkele medewerker van het bedrijf spreekt of leest Nederlands.

Het kantoor wat in Nederland zou zijn, bestaat helemaal niet, ze willen de garantie die er gewoon nog op zit, niet nakomen, en zeggen dat er al een advocaat tegen mij is ingeschakeld vanwege mijn review.

Ze willen zelf de garantie niet uitvoeren, dus ik stuur de lens naar Nikon Nederland, en ik wil dat ze de kosten van onderzoek en herstel betalen. En hun excuus aanbieden voor de dreigementen in de mail.

Rhinocamera.nl is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Rhinocamera.nl?