Klacht Rico Recreatie: Niet te vertrouwen bij Camperverhuur!

G.M. Bollen-Alferink

Niet te vertrouwen bij camperhuur! Ricorecreatie te Gieten verhuurt campers, maar laat haar klanten opdraaien voor schade die ze niet veroorzaakt hebben. Op 14 augustus 2017 kon “uw droomvakantie” beginnen, volgens de aankondiging van caravanencamperhuren.nl. Bij het afhalen van de camper bij Ricorecreatie te Gieten deden we met een medewerker een inspectie. We wezen op allerlei schade aan de buitenkant van de camper. Het stond “ in het systeem” of “we maken er nog even een foto van, want u moet niet de dupe worden van schade van een ander” . In het vertrouwen dat we op dat laatste mochten rekenen gingen we op pad. Bij inlevering van de camper na de vakantie een paar kleinigheden met de medewerker van Rico doorgesproken. Hij kon de eindafrekening nog niet opmaken, want wij hadden immers de schoonmaak afgekocht. En dat moest eerst gebeuren. Dat bevreemdde ons, maar met het door hem uitgesproken vertrouwen dat wij “een nul-factuur” tegemoet konden zien, gingen we huiswaarts. Een week later zonder enige communicatie viel bij ons een factuur in de mailbox ter waarde van 1750 euro, het eigen risico voor de huurder, want er was schade! Na telefonisch en mailcontact kon er 14 dagen later een afspraak worden gemaakt, even geduld; “er komt een oplossing”. Ter plekke blijkt dat de hork van een baas geen enkele oplossing biedt, maar ons slechts de schade wil laten zien. Dat er lakschade zichtbaar is, verbaast ons niet aangezien we bij het afhalen al dit soort schade hebben geconstateerd. Bewijsmateriaal, waaruit zou blijken dat wij deze schade hebben veroorzaakt, was er niet en ondanks vele aanmaningen hebben we dat nu bijna twee maanden later nog niet ontvangen. Gelukkig hadden we het eigen risico afgekocht (200 euro), maar dat wist Ricorecreatie natuurlijk ook!

Rico Recreatie is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.

Ook een klacht indienen over Rico Recreatie?

2. Stuur een juridische brief