Klacht Riffi Auto's: auto gekocht, was helemaal in orde zei verkoper. Bij opeldealer twee dagen later blijkt distributieketting aan vervanging toe.

Klachtnummer
# 177964
Gebruiker
wendy
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Opel Agila gekocht zou helemaal in orde zijn volgens verkoper. Twee dagen later bij opeldealer wordt geconstateerd dat dystributieketting vervangen moet worden.
Kosten €900 als ik hem wil laten repareren. Auto is uit 2000 en kostte nu €1200.
Ik heb de verkoper dit telefonisch meegedeeld, en gevraagt de auto terug te nemen.
Hier ging hij niet op in, maar hij wist een adres om de auto goedkoop te laten maken.
Ik moest hem die middag terug bellen, dit deed ik, maar hij nam de telefoon niet op.
Ook de weken daarna neemt hij de telefoon niet op.
Ik heb de v erkoper een mail gestuurd, hij reageerd niet hierop.
Ik heb de verkoper een brief gestuurd ( een voorbeeldbrief van consuWijzer Vernietigingovereenkomst wegens dwaling) Deze brief heb ik via mail en ook nog eens via de post aangetekend verstuurd. De verkoper reageerd nergens op.

De oplossing

Ik wil dat de koopovereenkomst vernietigd wordt en ik mijn geld € 1200 terug betaald krijg.
Wanneer de verkoper niet op korte termijn contact met mij op neemt en op mijn voorstel in gaat, binnen twee weken wil ik dat de verkoper ook de onkosten betaald die ik momenteel extra heb omdat ik nu dubbel wegenbelasting en dubbel autoverzekering moet betalen omdat ik mijn oude auto ook heb. En ik nu geen kant op kan om van een van beide de verzekering en wegenbelasting op te zeggen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Riffi Auto's hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

2 reacties

  1. Auteur
    wendy
    Datum
    Twee weken na aankoop lekte de auto nogal veel koelvloeistof.
    Het liep gewoon onder de auto uit. Gelukkig attendeerde een attente persoon mij hierop. Ik wil nog steeds de auto terug geven en het geld terug. Mijn vertrouwen in deze auto is weg. Contact gehad met garagehouder van Rifi. Ik moet na de vakantie bellen, dan kijkt hij of een monteur de auto kan repareren. Ik wil liever de auto terug geven, maar daar stemt Rifi autos nog niet mee in. Betalen kan ik niet.Daar komen we wel uit zei hij.
  2. Auteur
    wendy
    Datum
    Twee weken na aankoop lekte de auto nogal veel koelvloeistof.
    Het liep gewoon onder de auto uit. Gelukkig attendeerde een attente persoon mij hierop. Ik wil nog steeds de auto terug geven en het geld terug. Mijn vertrouwen in deze auto is weg. Contact gehad met garagehouder van Rifi. Ik moet na de vakantie bellen, dan kijkt hij of een monteur de auto kan repareren. Ik wil liever de auto terug geven, maar daar stemt Rifi autos nog niet mee in. Betalen kan ik niet.Daar komen we wel uit zei hij.

Ook een klacht indienen over Riffi Auto's?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen