Klacht Rij-Style: Rijschool houdt zich niet aan de afspraken - hierdoor stoppen van rijlessen

M.R.D. Krop

Bij aanschaf van het lespakket had de instructeur beloofd mij structureel tenminste één rijles per week te geven. Deze afspraak komt hij helaas niet na. Ook niet nadat hij dat mij beloofd had na ons vorige conflict, ergens in februari/maart van dit jaar. Dit conflict ging over dat hij acht weken niet reageerde nadat ik op verschillende manieren heb de instructeur heb proberen te bereiken zowel telefonisch als via berichten. Zijn argument was dat hij het te druk had om mij les te geven en vroeg of ik 3 á 4 weken wilde wachten. Ik kreeg pas antwoord, na 8 weken(!) toen mijn moeder een bericht op de tijdlijn, van de rijschool, plaatste op Facebook. Na dat gesprek met mijn moeder had hij beloofd mij elke week tenminste één les te geven. Deze belofte is hij helaas wéér niet nagekomen. Hierdoor wil ik het gedeelte waar ik recht op heb terugbetaald krijgen. Dit gaat om 5,66 rijlessen en een rijexamen. Ondertussen heb ik al 14,33 (14 uur en 20 minuten) rijlessen genoten.

De gewenste oplossing is dat ik 5,66 (5 uur en 40 minuten) rijlessen én examen terugbetaald krijg.

De rijschool zegt dat ik ¼ deel van het pakket terug krijg omdat ik al ¾ deel heb gebruikt. Dit betekent dat de rijschool mij €99,75 wilt terugbetalen.

Ik zeg dat ik €277,79 terug krijg (€399 - €229,95(rijexamen) = €169,05. €169,05 / 20 rijlessen = €8,4525 per rijles. €8,4525 * 5,66 uur = €47,84115. €47,84115 + €229,95 = €277,79.)

Echter gaat de rijschool niet akkoord met mijn standpunt.

Wij vinden dat Rij-Style hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!