Opgelost door Rijless.nl: Rijless.nl misleidende informatie tijdens de verkoop van de rijopleiding

content Opgelost
gedupeerde#2019

In juni 2019 heb ik een proefles geboekt in Utrecht via de website van Rijless.nl. De reden dat ik voor deze rijschool heb gekozen is dat op de website staat dat ze landelijk les geven. Voor mij was landelijk belangrijk aangezien in ik ging in december 2019 verhuizen naar Lelystad. Tijdens de proefles was mij doorgegeven dat het zal geen probleem zijn. Over het algemeen ben ik tevreden over mijn rijinstructeur, zij heeft mij veel geleerd.

Nu zit ik midden in de verhuizing en heb gisteren email contact opgenomen met de Rijless.nl over vervolgtraject in Lelystad. Ik kreeg geen antwoord (op de website staat dat ze antwoorden binnen 2 uur).Vanochtend gebeld en kreeg te horen dat lessen in Lelystad zijn niet mogelijk en waren ook nooit mogelijk geweest (het is maar een reclame trucje). Op de website van de Rijless.nl staat nu dus nog steeds dat je kan in Lelystad lessen.

Als ik wil door met mijn rijopleiding dan moet ik elke keer naar Almere toe komen of een andere rijschool zoeken. In mijn pakket zit trouwens een gratis herexamen regeling inbegrepen tot 1 jaar na de startdatum. Deze zal dus kwijtraken als ik ga overstappen.

Rijless.nl is bewust bezig met misleiden van de consument tijdens de verkoop van de rijopleiding, wat is zwaar in strijd met de wet.

Rijless.nl
    Beste Olga,

Allereerst alle begrip voor je boosheid, heel vervelend dat je gisteren gezakt bent en helemaal als je het gevoel hebt dat het ten onrechte is. Jij en je instructeur hadden een andere indruk van je examen dan de CBR examinator.

RijLESS.nl geeft bijna door heel Nederland les en tot voor kort ook in Lelystad, sinds het najaar is het daar niet mogelijk. Voor iedereen die zich uit Lelystad aanmeldt geven we de tijdelijke stop ook aan. Wat jouw situatie bijzonder maakt, is dat je al eerder in Utrecht gestart bent en eind december verhuist naar Lelystad, maar toen je begon nog rijlessen kon volgen in Lelystad.

Verder vinden we het natuurlijk heel vervelend dat je de tijdsdruk zo voelde. Het laatste wat we willen is je onder druk zetten. Wat we hebben geprobeerd is je met voorrang op te laten gaan en zo nog voor je verhuizing je rijbewijs te halen. En dat was vandaag ook nog eens bijna gelukt.

Het is anders gelopen en nu willen we niets liever dan samen met jou tot een oplossing komen. Als Lelystad voor nu afvalt, hebben we nog andere mogelijkheden. En maak je ook geen zorgen over de aflopende periode waarin je recht hebt op de gratis herexamens.

Mijn collega Hans heeft je net ook nog gebeld en hij merkte dat je nog steeds boos en teleurgesteld bent. Laat ik daarom ook hier vooropstellen dat we alles op alles zullen zetten naar wat wel mogelijk is om er samen uit te komen.

Voor nu hoop ik dat we elkaar snel mogen spreken.

Rinus
    Klantenservice RijLESS.nl
    Beste Rinus,

Bedankt voor jouw reactie op mijn klacht. Het is jammer dat het zo ver moest komen om een antwoord van jullie te krijgen op mijn email bericht van gisteren.

Allereerst vind ik het zeer onprofessioneel dat je in jouw bericht een link probeert te maken tussen mijn klacht en niet succesvolle rijexamen of insinueert dat ik 'boos' ben.

Mijn klacht gaat over de misleidende informatie die ik had gekregen voordat ik een contract had getekend voor de rijopleiding bij de Rijless.nl. Fijn dat je in jouw reactie zelf aangeeft dat de "RijLESS.nl geeft bijna door heel Nederland les" - het zou dan eerlijk zijn om het nu ook duidelijk te weergeven op de website.

Verder ben ik heel benieuwd over deze zin: " Wat we hebben geprobeerd is je met voorrang op te laten gaan en zo nog voor je verhuizing je rijbewijs te halen. En dat was vandaag ook nog eens bijna gelukt." Vandaag heb ik 2 keer contact had met de RijLess.nl. Eerste keer belde ik zelf en had een zeer onaangename gesprek waar mij werd verteld dat als je door wil me de lessen dan kom je naar Almere anders zoek maar een andere school. Er was niks gezegd over zo genoemde voorrang voor de herexamen. De tweede keer werd ik gebeld door jouw collega Hans, het was nadat mijn klacht werd gepubliceerd. Jouw collega stelde een aantal vragen over waar ik werk en over de verhuizing, er was geen oplossing aangeboden. Hij zou nog contact met mij opnemen.

Jij begrijpt mijn verbazing als ik kort na de 2de gesprek dan deze reactie zie verschijnen waar je beweert dat jullie hebben nu geprobeerd om tot een oplossing te komen maar het is niet gelukt.

Ik zou het zeer op prijs stellen als bij de afhandeling van mijn klacht wordt niet meer geïnsinueerd over boosheid en teleurstelling over de rijexamen. De teleurstelling die ik heb is met de communicatie van jullie kant over de les locaties, het contact met de klantenservice voorafgaand het indienen van mijn klacht, en dat jullie beweren dat er was al een poging gedaan om de klacht op te lossen.

In afwachting van een reëel voorstel over de voortgang van mijn rijopleiding.

Rijless.nl
    Beste Olga,

Goed dat je duidelijk stelt waar we tekort geschoten zijn en het spijt me zeer als mijn reactie hier zo verkeerd is gevallen.

Wat betreft de late reactie op je e-mail, bij controle zag ik dat die gisteren om 13:30 uur is binnengekomen en dat hij bij één van mijn collega's is blijven liggen. We zijn er op gebrand om snel te reageren, maar deze keer is dat niet gelukt. Niet binnen 2 uur en helaas niet voor het einde van de werkdag. Vanochtend begon de desbetreffende collega later en was je ons met je belletje voor. Dat je toen iemand aan de lijn kreeg die duidelijk tekort is geschoten maakt het des te vervelender, mijn oprechte excuses, dat had niet mogen gebeuren. Al met al een boel geklungel en niet zoals het hoort.

Wat betreft de informatie waar we wel en niet rijden zal ik dit bij de heren van onze IT neerleggen, met een dekking van bijna heel Nederland zit het venijn hem in de staart. Daarom dat we het bij iedere leerling voor de proefrijles rijden bespreken. Waarom jij er wel tussendoor bent geschoten, is omdat je in Utrecht staat ingeschreven, daar ook hebt gelest en nu niet verder kan in Lelystad.

Ik stel voor dat ik mijn collega Hans vraag om je te bellen en dat hij in overleg met jou bekijkt waar we je kunnen vinden in een oplossing die passend is.

Rinus
    Klantenservice
    Beste Rinus,

Fijn dat jullie willen werken aan de oplossing voor deze vervelende situatie. Ik stel voor om de vervolgopties te bespreken na mijn verhuizing (21 december).

gedupeerde#2019
Na gesprek met de klantenservice is een restitutie van een deel van de lesgeld aangeboden zodat ik bij andere rijschool verder kan met mijn opleiding.

Ook een klacht indienen over Rijless.nl?