Klacht Rijschool 1Basis: €155 ingehouden schade van de band.

Ramadan

Graag wil ik u op de hoogte brengen van het volgende, dit speelt bij 1basis in Lelystad,
14 augustus 2018 had ik rijexamen en toen we onderweg naar het CBR gingen, reed ik per ongeluk
tegen de stoep aan. Hierdoor is een kleine schade aan de band ontstaan. Hierna (dus op 14 augustus)
heb ik examen gedaan .
Helaas ben ik gezakt. Toen ik thuis was heb ik geappt dat ik nog een keer 8 rijlessen en herexamen
wilde doen. Dit zou me €380 gaan kosten. De rijinstructeur heeft mij geappt dat als ik het geld zou
overmaken hij het herexamen op 4 september voor me zou reserveren.
Daarna heb ik €380 overgemaakt ( het bedrag voor nog eens 8 rijlessen én een herexamen) en de
meneer 3 weken geappt en gebeld, maar niets meer van hem gehoord. Uiteindelijk heeft zijn collega
contact met me opgenomen en me gezegd dat ik de schade van de band moet betalen. Dat zou €155
zijn en herexamen voor mij ook niet gereserveerd.
Hierna heb ik besloten geen lessen meer te volgen bij deze rijschool 1basis.
Van de €380 heb ik €225 teruggestort gekregen. Het bedrag van de schade is dus ingehouden.
Omdat mij dit oneerlijk leek heb ik contact gehad met het Juridisch loket en daar kreeg ik
onderstaande informatie:
Artikel 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1900 regelt dat in het geval van een
lesauto de rijinstructeur als juridisch bestuurder moet worden gezien: “Hij die rijonderricht geeft of
toezicht houdt in het kader van een vanwege de overheid ingesteld onderzoek naar de
rijvaardigheid.”
De leerling die les heeft, is de feitelijke bestuurder, maar wordt verzekeringstechnisch als inzittende
gezien. De rijinstructeur is bij een ongeluk of schade aansprakelijk.
Ik heb rijschool1basis.nl per email laten weten dat op basis van het voorgaande, zij het bedrag voor
de schade niet op mij hadden mogen verhalen en het verzoek gedaan die €155 aan mij terug te
storten. Hier heb ik geen reactie op gekregen. Dit heeft mij doen besluiten een klacht op de website
van 1basis te zetten.
Bovenstaand klacht heb ik op de website gezet toen heeft de rijinstructeur telefonisch contact met
mij opgenomen en heeft hij mij bedreigd dat als ik op dat moment die klacht niet zou verwijderen dan zou hij volgende dag met een deurwaarder voor de deur zou staan, en meer geld op mijn zou verhalen omdat hij 14 augustus 2018 veel leerlingen moest afgezegd zou hebben en helemaal naar Utrecht moest gereden om de band te vervangen.

ik wil mijn geld terug €155

Wij vinden dat Rijschool 1Basis hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!