Klacht Rijschool Lotus: Kosten van een rijexamen die ik nooit heb gedaan

sad Niet opgelost
Gebruiker1599487177

Ik ben in april 2020 begonnen met rijlessen voor de rijschool Lotus. Ik had een goede wisselwerking met deze rij-instructeur en heb veel lessen bij hem gevolgd. Ik heb dit met plezier gedaan en heb veel geleerd in een korte tijd. De eerste keer dat ik moest afrijden had ik het helaas niet gehaald. Vervolgens zijn we weer gaan lessen en heb ik het de tweede keer wederom niet gehaald. de feedback die ik mee kreeg van de examinator had ik echter niet eerder gehad van mijn rij-instructeur vandaar dat ik graag naar een andere rijschool wilde overstappen zodat die mij wellicht tot andere inzichten kan brengen. echter had de rijschool lotus al een afrij datum ingepland direct nadat ik niet was geslaagd. De volgende afrij datum was 9 oktober omdat er niet eerder plek was. Vervolgens heeft mijn rij-instructeur geregeld dat ik eerder kon afrijden namelijk 7 september dit is niet in samenspraak gegaan maar heeft hij initiatief voor genomen omdat ik zsm mijn rijbewijs wil. 19 augustus kreeg ik hiervan bevestiging via de mail. Waarop ik mijn rij-instructeur heb opgebeld om hem te vertellen dat ik graag naar een andere rijschool wilde gaan. Vervolgens gaf hij aan dat ik dan wel voor het examen moest betalen omdat zij dat al hadden gereserveerd. Toen heb ik CBR gebeld en heb ik aangegeven dat ik niet op 7 september wil en kan afrijden omdat ik naar een andere rijschool wilde gaan. Dit hebben de medewerkers van CBR bevestigd en ik moest hiervoor een contactformulier invullen op de website. Dit heb ik gedaan op 20 augustus. Vervolgens heb ik mijn rij-instructeur opgebeld en heb ik aangegeven dat het dus wel gecanceld kon worden omdat ik nog twee weken van tevoren was. De rij-instructeur heeft aangegeven dat hij het examen wellicht voor iemand anders kon gebruiken. Nu ben ik vandaag 7 september opgebeld door mijn oude rij-instructeur dat hij is benaderd door CBR met de vraag waar wij bleven want ik zou vandaag moeten afrijden. De rij-instructeur heeft in dit gesprek aangegeven dat ik moest gaan betalen voor het examen. Ik heb het CBR opgebeld en zij hebben aangegeven dat ze hebben kunnen zien dat ik heb gebeld dat ik niet meer via Lotus wilde afrijden op 7 september. Echter zou dit niet rechtsgeldig zijn en kunnen zij het contact formulier ook niet vinden. Ik was in de veronderstelling dat het geregeld zou zijn. Ik vind dat de rijschool ook een verantwoordelijkheid heeft en dit niet simpelweg op mij kan verhalen.

Ik hoop dat het bedrijf kan bemiddelen tussen de rijschool en ik zelf. Ik vind dat de rijschool ook een verantwoordelijkheid heeft en dit niet simpelweg op mij kan verhalen.

Gebruiker1599487177
Bemiddeling of ik verwacht in ieder geval dat het serieus wordt genomen tot nuntoe geen reactie

Ook een klacht indienen over Rijschool Lotus?