Klacht Rijwielhandel Orie: Verzekeringsgeld achterhouden

Mw Trudy

Mijn moeder haar fiets is gestolen.
De verzekering keert € 1.519.00 uit aan de firma Orie in Loosduinen/Kijkduin,
waar mijn moeder in 2014 haar fiets gekocht heeft.
Orie kan niet de juiste nieuwe fiets leveren aan mijn moeder.
In overleg met Orie gaat moeder elders op zoek naar een passende fiets.
Moeder slaagt bij een andere rijwielhandelaar wél voor een gelijkwaardige fiets ad € 1.599.00.
De firma Orie maakt naar de desbetreffende rijwielhandelaar een bedrag over van € 12.00.00.
en houdt dus € 319.00 achter.
Bij navraag blijk de firma Orie ineens twee weken als zijnde huur in rekening te brengen voor een oude zware E-bike die moeder even mocht lenen
Er waren hier geen afspraken over gemaakt ook is er geen huurcontract getekend het verhaaltje fiets huren komt bij de firma Orie op als poepen.
Nu achteraf blijkt dat Orie niets aan mijn moeder kan verdienen en er zelf ook helemaal geen enkele moeite voor gedaan heeft moeder een passende fiets te leveren houdt deze firma dus gewoon € 319.00 achter van een vrouw van 75 jaar.

dat de firma Orie € 319.00 overmaakt.

Rijwielhandel Orie
    mevr Seitzinger gaat achteraf klagen over 319,00 euro terwijl ze heel goed weet dat ze daar een huur fiets voor heeft gehad. Verder is de afhandeling van de te leveren fiets in overleg geweest met Mevr Sikkel, de rijwielhandel die de fiets geleverd heeft, de Verzekeringsmaatschappij, en wij zelf.iedereen is met het bovengenoemde akkoord gegaan. bij deze is voor ons de zaak afgehandeld.

Mw Trudy
Er is geen oplossing aangeboden. Ook nu reageert de firma Orie weer met leugens. Ik heb Orie 5 weken geleden telefonisch gesproken nadat hij 7 keer de verbinding had verbroken, kreeg ik de mededeling dat ik het maar voor de rechter moest gooien. Dus van achteraf klagen is absoluut geen sprake, wél is er sprake van achteraf huur in rekening brengen! Mw Sikkel is mijn moeder en is nergens mee akkoord gegaan. Bovendien zou ik graag het huurcontract van de fiets willen zien met een handtekening van mijn moeder voor akkoord......... of..........kan de firma Orie dit niet overleggen?

Ook een klacht indienen over Rijwielhandel Orie?