Klacht Rijwielhandel Werbo: reparatie/garantie ondeugdelijk aparaa t(elektrische fiets)

# 196286
Blij dat ik rij?

Heb een Sparta ION RX, productie oktober 2010, waarvan de motor nu al stuk is en vervangen moet worden. Verwachte levensduur van de motor van de fiets is gemiddeld 12 jaar. Fiets is nu 6 jaar oud. Heb op aanraden van de dealer- WERBO dus, contact opgenomen met de producent. Via mailwisseling kreeg ik te horen dat dit niet onder garantie valt en als een 'onderdeel' wordt beschouwd wat kan slijten en kapot gaan. Mijn mening is dat de motor het hart is van de elektrische fiets en langer dan 6 jaar mee zou moeten gaan. Dit heb ik naar voren gebracht. Zij wilden niet tegemoet komen in de kosten. Dealer beschouwd dit verder als een 'pechgeval' en kan mij volgens zijn zeggen óok niet helpen. Via de consumentenbond kwam ik erachter dat de dealer wel degelijk verantwoording in deze zaak heeft, omdat er een wet is die bepaalt dat ook ondeugdelijke apparaten onder een zekere garantie van de verkoper valt. Heb dealer op18-11 een brief gestuurd en hem dit voorgelegd. Wacht nog op reactie.

Een redelijke tegemoetkoming die in verhouding staat met de afschrijving.
Voorstel: vervanging motor voor de helft van de prijs, omdat de levensduur van dit soort fiets maar voor de helft is gehaald, dus afschrijving van die 6 jaar in acht genomen.

Wij vinden dat Rijwielhandel Werbo hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Rijwielhandel Werbo?