Klacht Ringfoto Hietbrink: defecte fotocamera Panasonic Lumix TZ10, maandagochtendexemplaar?

Eric Schuitemaker

Op 24/8/2010 kocht ik een Panasonic Lumix TZ10 voor €299. Op 16/08/2012 waren de LEDlampjes achter de display kapot. Dit defect is binnen garantie verholpen. In februari 2013 weigert de camera de accu ook wanneer deze vol is, en schakelt uit, wellicht printbreuk. Hietbrink schat de kosten op minimaal €115 en adviseert niet te repareren. De levensduur van zo'n camera behoort minimaal 5 jaar te zijn. Volgens het Ned. Burgerlijk Wetboek heb ik derhalve recht op gratis reparatie of vervanging van de defecte camera. Ik heb dit aan Hietbrink geschreven; hij heeft mijn klacht doorgespeeld aan Panasonic. Panasonic wil echter eerst een eventuele productiefout vaststellen en de camera daartoe onderzoeken. Dit onderzoek + verzendkosten moet ik echter zelf betalen. Ik vind twee defecten binnen 2,5 jaar extreem veel en denk dat dit dus aan de camera ligt. Wellicht is het een maandagochtendexemplaar. Ik vind danook dat mij niets te verwijten valt en dat ik niet de kosten hoef te dragen.

Kosteloze reparatie of vervanging van de camera; eventueel tegen geringe bijbetaling.

Wij vinden dat Ringfoto Hietbrink hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Ringfoto Hietbrink?