Klacht Ritel: Miskleun Iphone X

# 331943
Gebruiker1532349976

Nieuwe Iphone X gekocht die binnen 4 maanden stuk ging.
Beeldscherm liep vast, kon niet meer bellen en gebeld worden door achteraf gehoord bekend probleem met T- mobile.
De telefoon terug gebracht en werd vervangen door een nieuwe na bijna een maand te hebben gewacht.
De nieuwe is helaas nu al na 3 weken weer stuk met dezelfde problemen en nog meer bijkomende problemen zoals een groene streep over de hele verticale rechterkant van het beeldscherm, licht van het scherm blijft aan en/of word groenachtig.

Na 2 telefoons in 4 maanden tijd wil ik mijn geld terug.
Op internet lopen nu honderden misschien wel duizenden klachten binnen over de iphone 10 en ik ga niet veranderen van provider om mijn telefoon te laten werken.
Heb zelfs naar Apple gebeld en die zeggen ook dat ik gewoon mijn geld terug hoor te krijgen en hun dat helaas niet zelf kunnen doen omdat de telefoon niet via hun gekocht is.

Ritel
    Beste mevrouw Van de Velde,

Zojuist heeft een van onze medewerkers telefonisch contact met u gehad.

We vinden het erg vervelend om te horen dat uw toestel niet naar behoren functioneert. Dat willen we graag voor u oplossen, maar dat kan alleen als u ons daar ook de mogelijkheid toe biedt. Uit uw klacht begrijp ik dat uw toestel na omruiling zonder problemen heeft gefunctioneert, maar nu inmiddels opnieuw klachten vertoont mét daarbij klachten met het display.

Zoals mijn collega maandag al heeft aangegeven willen we dit probleem graag voor u oplossen. Hiervoor zorgen we dat het toestel voor u wordt nagekeken bij een door Apple erkend servicecentrum. Zij zullen, indien er geen externe schade aan het toestel wordt vastgesteld, zorgen dat de problemen kosteloos worden opgelost. Wij zien op dit moment nog geen reden om uw verzoek tot ontbinding van de aankoop te honoreren. Wij bieden met het nakijken en herstellen van het toestel immers een correcte oplossing. Wij zullen er alles aan doen om de doorlooptijd zo kort mogelijk te houden.
    Gebruiker1532349976
    Bedankt voor u reactie, maar na 2 toestellen met mankementen en feit dat het probleem met T-mobile simkaarten nog niet verholpen gaat worden wil ik gewoon mijn centen terug hebben.
    Het vervelende is dat ik volgens de juridisch medewerker volledig in mijn recht sta om mijn geld terug te vragen maar dat die oplossing niet mogelijk lijkt te zijn en ik weer akkoord zou moeten gaan met reparatie of herstel.
    Als ik een toestel koop van 1000 euro verwacht ik daar toch een paar jaar plezier van te hebben en niet binnen 4 maanden al 2 kapotte toestellen te hebben gehad.
    Wat ik ook vervelend vind is dat de problemen met de simkaarten van T mobile al bekend waren toen ik het toestel kocht en dan hier niet op gewezen ben.
    Sorry maar ben er klaar mee en zal dus mocht het nodig zijn de voorbeeldbrief die ik van de juridisch medewerker heb gekregen gebruiken om de overeenkomt te laten ontbinden met de hoop dat het dan opgelost word.
    Zoniet dan zal ik door moeten strijden tot het eind.
    Vind het zo jammer dat je als consument überhaupt zo moet strijden om te krijgen waar je gewoon recht op hebt. ( Bij sommige winkels ) althans want gaat gelukkig niet overal zo.
    Ritel
    Beste mevrouw Van de Velde,

Juist omdat u mag verwachten dat u van uw toestel langere tijd plezier heeft, willen wij dit probleem samen met u oplossen. Zoals u aangeeft zijn er inderdaad problemen bekend met de iPhone X bij T-mobile gebruikers, maar zult u ook weten dat dit gelukkig slechts bij 3 op de 1000 toestellen voorkomt. Dat neemt niet weg dat het erg vervelend is wanneer u deze klachten ervaart.

Dit heeft echter niets te maken met problemen met het display, we willen dan ook graag uitzoeken wat deze klacht veroorzaakt.

Wij kunnen dit echter niet voor u oplossen wanneer u ons daar niet de mogelijkheid voor geeft. Onze medewerker heeft u vanmorgen aangeboden het toestel na te laten kijken en u in te tussentijd te voorzien van een vervangend toestel om de overlast voor u tot een minimum te beperken. Dit aanbod staat nog steeds.
    Mocht daarna blijken dat de problemen nog steeds niet verholpen zijn dan zullen we zeker ook de andere mogelijkheden bekijken.

Gebruiker1532349976
Wederom opsturen van het toestel.

Ook een klacht indienen over Ritel?