Klacht Rivas: Indicatie-uren worden niet volledig geleverd.

Nikkie27

De door CIZ geïndiceerde uren worden zonder enige vorm van overleg eenzijdig door Rivas verlaagd, zodat bepaalde zorgtaken niet meer worden uitgevoerd i.c. worden afgeraffeld. De maandelijkse factuur is echter niet verminderd. Helaas kan de zorgverzekeraar geen specificaties verstrekken aangezien Rivas bulkfacturen indient. Op mijn verzoek om deze specificaties te verstrekken, reageert Rivas niet, zodat deze niet gecontroleerd kunnen worden.

Per direct geïndiceerde uren voor zorgtaken weer uitvoeren en specificaties van facturen verstrekken.

Nikkie27
    Klacht serieus in behandeling nemen en toezending van gevraagde specificaties.
    Nikkie27
    Klacht staat nog steeds open en gevraagde specificaties niet ontvangen.
    Rivas
    We vinden het vervelend dat u de zorg voor uw moeder op deze manier ervaart. Inmiddels hebben we contact en hopelijk kunnen we samen duidelijkheid krijgen en aan een oplossing werken.
    Nikkie27
    Dit is hoe mijn moeder het ervaart en zij is tenslotte de cliënt. Ik heb alleen een belerende mail over wet-en regelgeving inzake WMO en Wlz ontvangen - volkomen irrelevant, want ik ben zelf prima op de hoogte - en een weigering om specificaties van facturen te sturen. Daarna niets meer vernomen.
    Nikkie27
    Alhoewel Rivas hier de indruk probeert te wekken aan een oplossing te werken, negeren ze alle rechtstreekse mails. Degene, die de uren heeft verlaagd, heeft tegen mijn moeder gezegd, dat ze het wel kan vergeten, dat ze die uren terugkrijgt. Ook laat men mijn moeder voortijdig alleen in de doucheruimte en gaat men beneden de administratie bijwerken. Vanwege erg hoog valrisico dient de medewerkster boven te blijven. Reactie Rivas : ze kan ook vallen als wij er niet bij zijn!! Klopt; is deze week weer gebeurd en ze heeft de Rivas alarmknop ingedrukt. Dit keer verscheen er wel een medewerkster (bij een vorige noodoproep niet). Mijn moeder kreeg te horen, dat ze de hulp bij nood zelf moet betalen, omdat wij als kinderen niet binnen 1 kwartier aanwezig kunnen zijn. Echter deze kosten zitten al in een verhoogd maandelijks risico. Het resultaat is nu, dat mijn moeder de personenalarmering wil gaan afzeggen vanwege dit soort opmerkingen. Huisarts heeft mijn moeder al geadviseerd in geval van nood niet Rivas te bellen, maar direct het alarmnummer 112 (zegt al genoeg). Je zou van een zorgverlener verwachten, dat ze de belangen van de cliënt voorop zetten. Helaas niet bij Rivas.
    Nikkie27
    Rivas blijft weigeren de factuurspecificaties te verstrekken met als argument, dat de cliënt hiervoor geen eigen bedrage hoeft te betalen. Aangezien facturen door zorgverzekeraar rechtstreeks worden betaald dit probleem met hen besproken en zij handelen dit verder af. Urenvermindering wordt ook niet teruggedraaid, zodat te weinig zorg wordt geleverd. Derhalve sluit ik de klacht, want dit is verspilde tijd en energie.
    Rivas
    Er wordt een afspraak gemaakt met uw moeder om alle vragen en/of klachten duidelijk te krijgen. Aan de hand van dit gesprek wordt met de wijkverpleegkundige bekeken hoe zij samen tot een passende oplossing kunnen komen.
    Nikkie27
    Ik heb op 4 augustus 2018 de klacht afgesloten en beoordeeld; hoe kan ik nu ineens op een afgesloten & onopgeloste klacht een reactie krijgen? Ik speel dit spelletje niet mee. Einde discussie.

Nikkie27
Geen enkele oplossing geboden voor verminderde zorg. Daarnaast blijft Rivas weigeren factuurspecificaties te verstrekken.

Ook een klacht indienen over Rivas?