Klacht Rivas: Indicatie-uren worden niet volledig geleverd.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 312530
Gebruiker
Nikkie27
Datum
8 reacties

Details

De klacht

De door CIZ geïndiceerde uren worden zonder enige vorm van overleg eenzijdig door Rivas verlaagd, zodat bepaalde zorgtaken niet meer worden uitgevoerd i.c. worden afgeraffeld. De maandelijkse factuur is echter niet verminderd. Helaas kan de zorgverzekeraar geen specificaties verstrekken aangezien Rivas bulkfacturen indient. Op mijn verzoek om deze specificaties te verstrekken, reageert Rivas niet, zodat deze niet gecontroleerd kunnen worden.

De oplossing

Per direct geïndiceerde uren voor zorgtaken weer uitvoeren en specificaties van facturen verstrekken.

8 reacties

  1. Auteur
    Nikkie27
    Datum
    Klacht serieus in behandeling nemen en toezending van gevraagde specificaties.
  2. Auteur
    Nikkie27
    Datum
    Klacht staat nog steeds open en gevraagde specificaties niet ontvangen.
  3. Auteur
    Rivas
    Datum
    We vinden het vervelend dat u de zorg voor uw moeder op deze manier ervaart. Inmiddels hebben we contact en hopelijk kunnen we samen duidelijkheid krijgen en aan een oplossing werken.
  4. Auteur
    Nikkie27
    Datum
    Dit is hoe mijn moeder het ervaart en zij is tenslotte de cliënt. Ik heb alleen een belerende mail over wet-en regelgeving inzake WMO en Wlz ontvangen - volkomen irrelevant, want ik ben zelf prima op de hoogte - en een weigering om specificaties van facturen te sturen. Daarna niets meer vernomen.
  5. Auteur
    Nikkie27
    Datum
    Alhoewel Rivas hier de indruk probeert te wekken aan een oplossing te werken, negeren ze alle rechtstreekse mails. Degene, die de uren heeft verlaagd, heeft tegen mijn moeder gezegd, dat ze het wel kan vergeten, dat ze die uren terugkrijgt. Ook laat men mijn moeder voortijdig alleen in de doucheruimte en gaat men beneden de administratie bijwerken. Vanwege erg hoog valrisico dient de medewerkster boven te blijven. Reactie Rivas : ze kan ook vallen als wij er niet bij zijn!! Klopt; is deze week weer gebeurd en ze heeft de Rivas alarmknop ingedrukt. Dit keer verscheen er wel een medewerkster (bij een vorige noodoproep niet). Mijn moeder kreeg te horen, dat ze de hulp bij nood zelf moet betalen, omdat wij als kinderen niet binnen 1 kwartier aanwezig kunnen zijn. Echter deze kosten zitten al in een verhoogd maandelijks risico. Het resultaat is nu, dat mijn moeder de personenalarmering wil gaan afzeggen vanwege dit soort opmerkingen. Huisarts heeft mijn moeder al geadviseerd in geval van nood niet Rivas te bellen, maar direct het alarmnummer 112 (zegt al genoeg). Je zou van een zorgverlener verwachten, dat ze de belangen van de cliënt voorop zetten. Helaas niet bij Rivas.
  6. Auteur
    Nikkie27
    Datum
    Rivas blijft weigeren de factuurspecificaties te verstrekken met als argument, dat de cliënt hiervoor geen eigen bedrage hoeft te betalen. Aangezien facturen door zorgverzekeraar rechtstreeks worden betaald dit probleem met hen besproken en zij handelen dit verder af. Urenvermindering wordt ook niet teruggedraaid, zodat te weinig zorg wordt geleverd. Derhalve sluit ik de klacht, want dit is verspilde tijd en energie.
  7. Auteur
    Rivas
    Datum
    Er wordt een afspraak gemaakt met uw moeder om alle vragen en/of klachten duidelijk te krijgen. Aan de hand van dit gesprek wordt met de wijkverpleegkundige bekeken hoe zij samen tot een passende oplossing kunnen komen.
  8. Auteur
    Nikkie27
    Datum
    Ik heb op 4 augustus 2018 de klacht afgesloten en beoordeeld; hoe kan ik nu ineens op een afgesloten & onopgeloste klacht een reactie krijgen? Ik speel dit spelletje niet mee. Einde discussie.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Nikkie27
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen enkele oplossing geboden voor verminderde zorg. Daarnaast blijft Rivas weigeren factuurspecificaties te verstrekken.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Rivas?