Klacht Riverty: AfterPay: aanmaning per post, geen rekening en herinnering per mail ontvangen, software voldoet niet

Elconsumidorenacción

Vorige week heb ik een aanmaning per post gekregen via AfterPay met administratiekosten. Wat bleek? Dat ik onbewust een foutief e-mailadres ingevuld had en daardoor heb ik de rekening en de betalingsherinnering van AfterPay gemist.
Het verbaast me dat de software van AfterPay niets opmerkt als de rekening niet geleverd wordt. Er wordt ook geen extra controle gevraagd van de klant om bij voorbeeld twee keer het e-mailadres in te vullen als het gekozen wordt voor AfterPay. AfterPay komt hier echter niet een keer op terug als ik dit opmerk en ze blijven door hameren dat ik aan mijn financiële verplichtingen moet voldoen (iets dat ik vanaf het eerste moment herkend heb). Ik vraag me af of het toch een manier van AfterPay is om aan een grotere marge te komen aangezien er genoeg mensen zullen zijn die per abuis een foutief e-mailadres invullen zonder dat de software van AfterPay enige melding stuurt. Is dit een soort tactiek? Ze sturen de rekening en de herinnering per mail maar deze komt niet aan en na een poosje sturen ze per post een aanmaning met administratiekosten. Dit vind ik bijzonder klantonvriendelijk. Ik zou heel graag hier uw mening over willen weten. AfterPay biedt geen oplossing aan.

1. Software verbeteren
2. Administratiekosten kwijtschelden aangezien ik de rekening en herinnering niet ontvangen heb.
"Indien je niet binnen 14 dagen een betaalverzoek ontvangt, dien je contact met ons op te nemen". Dit is nergens te lezen in de AV van AfterPay. Geen oplossing aangeboden! Geen verbetering van de software! Geen kwijtschelding van de administratiekosten! Standaard antwoord gekregen. Dus voor mij geen transacties meer via AfterPay. Maar ook geen producten meer kopen via bedrijven die met AfterPay werken.

AfterPay
    Beste *,

Bedankt voor je bericht.

Zoals wij u per mail op 07-0-6-2019 hebben aangegeven, is het inderdaad de verantwoordelijkheid van de klant om tijdens het plaatsen van de bestelling een juist e-mailbewijs in te vullen. In onze voorwaarden staat vermeld dat wij digitaal factureren.

Indien je niet binnen 14 dagen een betaalverzoek ontvangt, dien je contact met ons op te nemen. De bestelling is geplaatst op 23-04-2019, Wij hebben op 06-06-2019 voor het eerst van je vernomen.

De kosten zijn terecht in rekening gebracht en blijven staan.

Hopelijk is alles zo duidelijk. Heb je toch nog een vraag? Stel hem gerust!

Monique

*[naam verwijderd door beheerder]

Ook een klacht indienen over Riverty?