Klacht Riverty: Defect artikel teruggestuurd naar webwinkel, Afterpay weigert de factuur te laten vervallen

Timvdlinden

Waardeloos bedrijf. Op de website wordt nadrukkelijk geadverteerd dat je alleen hoeft te betalen voor wat je houdt, en dat Afterpay je de zekerheid geeft dat je een product eerst mag bekijken, en achteraf pas hoeft te betalen, zodat je niet voor nare verassingen zou komen te staan.

Juist hiervoor had ik gekozen toen ik bij een redelijk dubieuze webwinkel een bestelling plaatste.
Horloge werd mij opgestuurd, en mijn vermoedens waren juist.. Het bleek dus om een tweedehands artikel te gaan.

Vervolgens het artikel teruggestuurd naar de desbetreffende webwinkel, waar mij werd verteld dat zij het artikel niet zo hebben opgestuurd, en ik gewoon moest betalen.

Uiteraard contact opgenomen met Afterpay, die mij doodleuk vertellen dat ze geen deel uitmaken van de verkoop. Het enige wat ze konden doen was contact opnemen met de verkoper.
Dit hebben ze inmiddeld 3 á 4 keer gedaan, zonder dat er een reactie kwam van het desbetreffende bedrijf (Outletuur). Na weer gebeld te hebben dat ik geen reactie van de verkoper heb ontvangen, én geen horloge heb, dat ik weigerde te betalen.
Toen werd mij doodleuk verteld dat ik dan maar contact met het juridisch loket op moest nemen, omdat ik gewoon betaalplichting ben, ook al heb ik geen product ontvangen.

De informatie die op de website van Afterpay staat is dan ook enorm misleidend. Je betaalt helemaal niet voor wat je houdt, én uiteindelijk moet ik betalen voor een defect horloge, wat ik niet heb, omdat er meteen gedreigd werd met incassokosten naar mij toe.

Dit is de laatste keer dat ik met Afterpay bestel. Voortaan betaal ik weer vertrouwd met mijn creditcard.
Doe er verstandig aan, en houd er rekening mee dat wanneer er iets mis is met je bestelling, Afterpay helemaal niet zo vertrouwd is als ze doen overkomen op de website.

Annulering van de factuur, of het (werkende) product wat ik heb besteld.
Het is echt belachelijk hoe wisselend de klantenservice via Afterpay werkt. De ene medewerker wil mij maar wat graag van dienst zijn, en stelt mij gerust. De andere medewerker praat continue door je heen wanneer je je woord wilt doen. Dit plus dat ik gedwongen word om voor een product te betalen wat ik niet heb ontvangen, waarop meteen gedreigd wordt met incassokosten, dan kun je frustratie in mijn ogen niet kwalijk nemen. Feit blijft dat er op de website van Afterpay wordt geadverteerd met het beeld dat je vertrouwd bestelt zodra je met Afterpay betaalt. Want je betaalt immers alleen voor de artikelen waar je tevreden over bent. Dat dit met een zinnetje in de algemene voorwaarden afdoende wordt gemaakt, na de helft van de banners op de website vol te zetten met promotie over de voordelen van Afterpay, terwijl dit uiteindelijke loze beloften blijken te zijn. Ik vind het echt waardeloos dat er met zulke teksten (mag?) worden geadverteerd.

AfterPay
    Beste heer van der Linden,

Bedankt voor uw reactie.

U heeft over de bovenstaande situatie ook telefonisch contact opgenomen met AfterPay. De webshop waar u een bestelling heeft gedaan kiest er voor om uw retour niet te accepteren. Dit is een situatie die speelt tussen u en de webshop, AfterPay is daarin geen partij. Mijn collega heeft aangegeven dat u wel bij een onafhankelijke partij advies kunt inwinnen zoals het juridisch loket of de geschillencommissie.
    U heeft hierop gereageerd door mijn collega uit te schelden en dat is iets wat wij niet op prijs stellen.

Wij adviseren u in gesprek te blijven met de webshop of advies in te winnen bij een onafhankelijke partij. AfterPay kan u in deze situatie niet verder helpen.

Amanda

Ook een klacht indienen over Riverty?