Klacht Riverty: Een minderjarige kan bestellen via AfterPay zonder dat wettelijke vertegenwoordiger op de hoogte is.

Sambia

Mijn dochter heeft zonder ons weten of toestemming een schoolboek besteld. Ze heeft aangeven hem te willen betalen via AfterPay.
Ik vond een rekening deze heb ik onmiddellijk betaald. Nu krijg ik een herrinnering dat ik nog administratie kosten moet betalen van 7 euro voor een herinneringsbrief die we nooit hebben ontvangen. Ik heb gebeld naar AfterPay. Gezegd dat ik al heb betaald. Ze gaf aan dat dit niet binnen het termijn was. Dat er verschillende emails waren gestuurd. Ik vertelde haar van niks te weten en nooit een mail te hebben ontvangen. Ze gaf aan dat ze dan naar mijn dochter verstuurd waren. Op mijn vraag hoe dit mogelijke is dat iemand iets besteld zonder dat de wettelijke vertegenwoordigers op de hoogt zijn. Gaf ze aan dat het via een email account gaat en dat ze niet de leeftijd kunnen controleren. Verder wenste ze niet verder met mij in dicussie te gaan.
Als ik het dus goed heb begrepen kunnen kinderen van alles bestellen via AfterPay. Het gaat mij niet om de 7 euro maar om het principe.

Dat zowel wettelijk vertegenwoordigers als kind zelf op de hoogte gehouden door AfterPay en dat er altijd een digitale handtekeing nodig is van Wettelijk vertegenwoordigers.

Sambia
    W
    AfterPay
    Geachte A. Veldhuis, wij begrijpen uw reactie. Graag willen wij het voor u nakijken. Wilt u ons de adresgegevens sturen waarmee de bestelling is geplaatst? Dit mag naar klachten@afterpay.nl. Dan gaan wij u via de mail verder berichten hierover. Alvast bedankt.

Jolanda
    AfterPay klantenservice.

Ook een klacht indienen over Riverty?