Klacht Riverty: Facturen en herinneringen in de spam box en onrechtmatige administratiekosten

happy Niet opgelost
avdt4863

Ik kocht in januari een waterkoker bij Blokker waarvan de betaling via Afterpay zou lopen. Op 3 maart ontving ik een brief met een rekening die was opgelopen van ca. 35 euro tot nu 60 euro, doordat Afterpay mij twee x een herinnering zou hebben gestuurd met de eerste keer 10 en de tweede keer 15 euro administratiekosten ( de tweede keer was dus de brief die ik ontving). Ik heb eerder echter geen brieven of facturen van Afterpay per post ontvangen, dus snapte ik er niets van. Na lang zoeken bleken de factuur en de eerste herinnering in mijn spam box te zitten.

De berekende administratiekosten zijn onrechtmatig.
Wettelijk moet als er administratiekosten in rekening gaan worden gebracht, dit vooraf en schriftelijk worden gemeld. Dit is niet gebeurd. Bovendien moeten deze kosten in verhouding staan tot het bedrag wat verschuldigd is. De waterkoker kost nu bijna twee keer zoveel, deze kosten staan niet in verhouding tot het originele bedrag. Bovendien ontving ik op 4 maart een betalingsherinnering per post, met een dagtekening van 24 februari waarin ik gesommeerd word vóór de 6e maart te hebben betaald omdat ze anders 'opnieuw administratiekosten in rekening moeten brengen'. Dit is een betalingstermijn waar je als klant iets mee kan. Echter, op de brief staat dan twee weken maar in de praktijk moet je dus binnen twee dagen betalen. Is de brief soms anderhalve week op het kantoor blijven liggen? Waarom wordt de eerste herinnering niet via de post verstuurd wanneer betaling op de factuur uitblijft?
Afterpay moet zorgen dat hun bij de klant aankomt, maar niet vanaf het derde bericht.

Terugbetaling van de administratiekosten.
Afterpay heeft aangeboden de tweede verhoging t.b.v. 15 euro naar mij terug te storten. Ik vind Afterpay op zich wel een prettige manier van betalen, het is ook meerdere keren bij mij wel goedgegaan. Daarom zal ik er in het vervolg wel weer gebruik van maken in voorkomende gevallen. Wel gelijk mijn spam filter controleren, ik wil niet meer dat dit weer mis gaat. UPDATE: In de mail van Afterpay die zij op 7 maart aan mij stuurden, werd gesteld dat het bedrag binnen veertien dagen aan mij zou worden teruggestort. Morgen zijn er veertien dagen verstreken, maar uitbetaling heeft nog niet plaatsgevonden. Wordt vervolgd.

AfterPay
    Geachte mevrouw van der Tang, wat vervelend dat je onze betaaloverzichten niet of in de spam hebt ontvangen. Wij gaan een mail sturen met daarin de data waarop we ze hebben verstuurd. Hopelijk kunnen we dit probleem verder per mail oplossen. Met vriendelijke groet, Jolanda
    avdt4863
    Ik ontving dezelfde middag nog een mail van Afterpay met opsomming van de mails die ze naar mij zouden hebben verstuurd, en het aanbod van een iets langere betaaltermijn, nl. ik mocht nu betalen voor 15 maart. Omdat ik al betaald hád, schoot ik daar natuurlijk niet mee op. Na nog een mail kreeg ik het antwoord dat de laatste verhoging van 15 euro aan mij zal worden terugbetaald, en het advies om afterpay op te nemen in mijn contacten.
    Als ik het geld inderdaad krijg teruggestort zoals gezegd, ben ik wel tevreden en vind ik het in redelijkheid opgelost.

Ook een klacht indienen over Riverty?