Klacht Riverty: Twee maanden nodig om geld terug te storten

Winter2021

In oktober heb ik een bestelling gedaan bij Loavies en AfterPay als betaalmethode gekozen. De volledige factuur heb ik betaald via AfterPay, maar vervolgens heb ik een gedeelte van mijn bestelling geretourneerd. Op 1 november kreeg ik de bevestiging dat de retournering was verwerkt, in de e-mail van Loavies stond dat de terugbetaling binnen 1-3 dagen verwerkt zou worden. Volgens de website van AfterPay betalen zij vervolgens binnen 14 dagen terug. Het is inmiddels 23 november en ik heb nog steeds mijn geld niet terug. Eerder heb ik telefonisch contact gehad met AfterPay en zij gaf aan dat het 30 dagen kan duren wegens een storing, zojuist heb ik per e-mail contact gehad met AfterPay en die zegt nu opeens twee maanden. Ze geven aan dat ze ''hopen'' het geld terug te kunnen storten voor het einde van het jaar. Ik kan me niet voorstellen dat dit zomaar mag, ze hebben op hun eigen website een termijn van 14 dagen en nu is dat opeens 2 maanden (en dat is nog niet eens zeker), zonder dat ze dit pro-actief vanuit hun kant informeren, want ik heb er zelf echt naar moeten vragen. Mag dit zomaar?

Ik wil dat het geld sneller wordt teruggestort, ook omdat ze op hun website duidelijk aangeven dat ze hier 14 dagen over doen, niet twee maanden. Ik vind het belachelijk dat ik twee maanden moet wachten op hun geld, juist omdat ze voor hun eigen klanten een strenge betaaltermijn hanteren en je nergens kon aangeven dat je een gedeelte van je bestelling ging retourneren. Bij Klarna kan dit wel, zij pauzeren dan de factuur totdat de retournering is verwerkt en er een aangepaste factuur is. Dat is veel klantvriendelijker.

AfterPay
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen

Ook een klacht indienen over Riverty?