Klacht Rix Hengelsport: Onterecht weigeren van retourverzendkosten.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 254616
Gebruiker
A. Kolff
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Op of omstreeks 25 januari 2017 heb ik bij Rix Hengelsport één paar Gerbing verwarmde sokken besteld en op 27 februari 2017 ontvangen t.w.v. € 179,10. Op 28 februari 2017 heb ik Rix Hengelsport per e-mail laten weten dat ik de sokken zou terugsturen en op 1 februari 2017 heb ik de sokken teruggestuurd (verzendkosten € 8,60--door mij betaald) daar duidelijk waarneembaar was dat de onderdelen slordig waren ingepakt, enkele plastic verpakkingszakjes stuk waren en omdat één sok defect was waardoor deze niet warm werd. Zeer waarschijnlijk zijn de sokken reeds eerder verkocht en en om dezelfde reden teruggestuurd.
De verkoper heeft mij vóór de koop niet nadrukkelijk laten weten dat ik de kosten voor het retourverzenden zelf moet betalen.
De verkoper heeft mij geen modelformulier toegezonden welke ik kon invullen indien ik van de koop zou afzien.
Rix Hengelsport is niet bereid de retourverzendkosten te vergoeden met als gevolg dat ik deze kosten betaal voor een door mij teruggezonden ondeugdelijk/defect product.
Ik dien dan ook een klacht in tegen Rix Hengelsport voornoemd en ik mag u verzoeken te bewerkstelligen dat Rix Hengelsport de retourverzendkosten aan mij vergoedt.

De oplossing

Vergoeding van de retourverzendkosten `a € 8,60.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Rix Hengelsport hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
A. Kolff
Datum
Uiteindelijke oplossing
Men weigert de retourkosten te betalen voor een defect geleverd product.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Rix Hengelsport?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen